۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
۴۰۰ فروشگاه صنایع‌دستی  در زنجان به دلیل شیوع  کرونا تعطیل شد
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

۴۰۰ فروشگاه صنایع‌دستی در زنجان به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد

زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: نزدیک به ۴۰۰ فروشگاه صنایع‌دستی در زنجان به دلیل شیوع این بیماری تعطیل بوده و فروش نداشتند.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی صنایع‌دستی را از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی یاد کرد و گفت: خوشبختانه در دوران کرونایی، شاهد بازده خوب این فروشگاه‌ها بودیم و خرید در این دوران از این فروشگاه‌ها انجام می‌شد و همین مسئله باعث شده بود تا چراغ کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی زنجان در دوران کرونایی روشن بماند که طی هفته صنایع‌دستی (خردادماه) یکی از فروشگاه‌های اینترنتی در این عرصه را افتتاح خواهیم کرد که همه این اقدامات در راستای جهش تولید خواهد بود.

وی با یادآوری اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شد که بهترین زمان فروش صنایع‌دستی و ارائه خدمات گردشگری را از دست بدهیم، بیان کرد: در اسفندماه و فروردین‌ماه پیک فروش صنایع‌دستی و ارائه خدمات گردشگری استان بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم این رونق را در این عرصه شاهد باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان،گفت: نزدیک به ۴۰۰ فروشگاه صنایع‌دستی فقط در زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و فروش نداشتند و با توجه به اینکه تا به امروز مقوله سفر اتفاق نمی‌افتد، این بی‌رونقی کماکان ادامه دارد.

ارجمند از در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی توسط وزارت میراث‌فرهنگی در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت به فعالان صنایع‌دستی متضرر شده از کرونا خبر داد و افزود: این مهم از طریق سامانه «کارا» انجام شده و به هر نفر اشتغال‌زایی، تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی کم‌بهره از طریق ثبت‌نام در این سامانه تعلق می‌گیرد. ستاد مبارزه با کرونا در حدود ۱۳ رشته را به عنوان رشته‌های متضرر از کرونا به ثبت رسانده است که از این تعداد سه رشته مربوط به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای دوران پساکرونا، تصریح کرد: یکی از اقدامات، آغاز به کار مجدد ستاد خدمات سفر است که بی‌تردید با اتفاق افتادن سفر، همه فروشگاه‌های صنایع‌دستی و اماکن تاریخی استان بازگشایی خواهد شد. برای رونق این عرصه، وزارت میراث‌فرهنگی پیشنهاد تعطیلات چند روزه را به دولت داده است تا شاهد انجام سفر در کشور و نیز سر پا شدن مجدد تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی باشیم.

کد خبر: ۱۹٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha