۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
شرکت‌های تاکسی اینترنتی برای مسافر کشی بین شهری مجوز بگیرند
رئیس پلیس راه کشور:

شرکت‌های تاکسی اینترنتی برای مسافر کشی بین شهری مجوز بگیرند

رئیس پلیس راه کشور گفت: شرکت‌های تاکسی اینترنتی برای تردد بین شهری باید از راهداری مجوز دریافت کنند.

به گزارش بازار، سردار حسن مومنی گفت:حمل مسافر در بین شهرها توسط خودروهای پلاک شخصی براساس قوانین و مقررات ممنوع است و براساس مستندات قانونی همه خودروهایی که در بین شهر رانندگی می‌کنند باید الزامات و مقرراتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: تاکسی‌های بین شهری که تردد دارند نظارت داریم و این تاکسی‌ها پروانه فعالیت، کارت سلامت، کارت هوشمند رانندگی، دفترچه ثبت ساعت و محدودیت تردد دارند یعنی بیش از یک حدی را نمی‌توانند تردد داشته باشند و در طول شبانه روز روی این خودروها نظارت داریم، ولی خودروهای اینترنتی و سایر خودروهای پلاک شخصی اقدام به جا به جایی مسافر می‌کنند نه ما و نه سازمان راهداری نظارتی بر آن‌ها نداریم لذا باتوجه به درخواست سازمان راهداری و این ابلاغیه را صادر شده است.

رئیس پلیس راه کشور با اعلام این خبر که ازتصادفات تاکسی‌های اینترنتی خبری در دست نیست گفت:در حال حاضر آماری را ندارم، ولی براساس مقررات خودروها باید تحت نظارت باشند تا آماری از این حادثه‌ها را در دست داشته باشیم.

این مقام ارشد نظامی افزود: تاکسی‌های اینترنتی مجوزهای لازم را از وزارت کشور گرفته اند و دستورالعمل هایشان هم صادر شده و تحت نظر وزارت کشور دارند کارشان را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: مخالفتی با حمل مسافر توسط این خودروها اینترنتی نداریم و اگر بخواهند بین شهری تردد داشته باشند باید از سازمان راهداری مجوزهای لازم را دریافت کنند و اگر مجوزهای لازم را گرفتند مشکلی با ترددشان نداریم به هر حال مقررات ممنوع کرده است و نمی‌توانیم چشم مان را روی مقررات و قانون ببندیم و بگوییم که مسافرکشی می‌کنند خیلی از این‌ها هم ایمنی لازم را ندارند و نه خودرویشان مناسب جاده است برهمین اساس باید تحت نظارت و مجوز از سازمان راهداری بگیرند.

کد خبر: ۱۹۶٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید پهلوان حسینی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      خوب بفرمایید چجور و از کجا باید مجوز های لازم رو گرفت فقط میگید راهداری آخه راهشم بگید این که نشد قانون