۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
بهره برداری از ۱۸ واحد تأسیسات گردشگری در همدان/ ۱۱۰ نفر شاغل شدند
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان:

بهره برداری از ۱۸ واحد تأسیسات گردشگری در همدان/ ۱۱۰ نفر شاغل شدند

همدان - معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از راه اندازی ۱۸ واحد تأسیسات گردشگری در استان خبر داد و گفت: این تاسیسات برای ۱۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه رشد و توسعه گردشگری در مقاصد گردشگری محرک اقتصادی و سرمایه گذاری محسوب می‌شود و به ایجاد کسب و کارهای جدید و اشتغال و درآمدزایی منجر خواهد شد، گفت: همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، دارای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ویژگی‌های منحصر به فردی است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها سبب شده همدان در فصول مختلف پذیرای مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی باشد، گفت: در فصول پر رونق گردشگری نیازها به ایجاد مراکز اقامتی، تفریحی و دیگر تأسیسات گردشگری جدید بیشتر نمایان است و فرصتی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

ایجاد  ۱۸ واحد تأسیسات گردشگری

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان بابیان اینکه برهمین اساس سال گذشته ۱۸ واحد تأسیسات گردشگری در استان ایجاد شد، اظهار کرد: هرچند سرمایه گذاری و ایجاد تعدادی از واحدها از سال های قبل آغاز شده بود اما تأسیسات جدید شامل هتل‌های کتیبه در شهر همدان و فاران در شهر تویسرکان، سفره خانه‌های سنتی باغ آرزوها در روستای هدف گردشگری ملحمدره و حاج مصطفی در روستای امزاجرد، شش دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در همدان و هشت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های همدان، بهار، کبودرآهنگ و اسدآباد سرمایه گذاری جدید بود.

خاکسار اضافه کرد: برای این تأسیسات جدید بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که منجر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۱۰ نفر شد.

وی همچنین گفت: اقامتگاه بوم گردی شهر پنهان سامن در استان همدان تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد.

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی اقامتگاه سنتی شهر پنهان سامن

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: بوم گردی سنتی شرایط خاصی دارد که جدای از این که اقامت در شهر، روستا و اشتغال را فراهم می کند می تواند به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود.

خاکسار گفت: اقامتگاه بوم گردی شهر پنهان سامن نخستین اقامتگاه سنتی استان خواهد بود که به چرخه تأسیسات اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: سرمایه گذار این پروژه با سرمایه آورده ۱۵ میلیارد ریالی بدون استفاده از تسهیلات دولتی نسبت به سرمایه گذاری در این پروژه اقدام کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: این پروژه تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می‌شود راه اندازی آن زمینه اشتغال برای ۱۰ نفررا به صورت مستقیم ایجاد کند.

کد خبر: ۱۹٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha