۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
۷۱ مورد اراضی حاشیه رودخانه‌های استان سمنان رفع تصرف شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۷۱ مورد اراضی حاشیه رودخانه‌های استان سمنان رفع تصرف شد

سمنان- عسکری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: از ابتدای سال ۷۱ مورد اراضی حاشیه رودخانه‌های استان به میزان چهار هکتار و ۱۰۰ متر مربع رفع تصرف شده است.

محسن عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به حفاظت از اراضی رودخانه‌ای استان سمنان به مثابه یک میراث و انفال گرانقدر و با اهمیت، تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از چهار هکتار از اراضی رودخانه‌ای استان سمنان آزادسازی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون در سطح استان ۷۱ مورد تصرف به مساحت ۴.۱ هکتار آزادسازی شده است، تاکید کرد: هدف از آزادسازی، حفاظت از اراضی رودخانه ای و حفظ ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌ها است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مطالعات ساماندهی و تعیین حدود و بستر رودخانه‌های استان گفت: در مجموع قرارداد انجام مطالعات ساماندهی و تعیین حدود بستر و حریم رودخانه به صورت توامان برای یکهزار و ۷۰۰ کیلومتر رودخانه در سنوات گذشته منعقد شده است.

عسکری افزود: ۵۸۴ کیلومتر از این مطالعات مصوب شده و ۳۰۰ کیلومتر در مرحله تصویب قرار داشته و مابقی در مرحله انجام خدمات مطالعات و نقشه برداری است.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha