۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
صادرات بی‌رویه پیاز را گران کرد

صادرات بی‌رویه پیاز را گران کرد

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: با کاستن از حجم صادرات می‌توان بازار را تا یک ماه دیگر که پیاز تازه جنوب می‌آید، تنظیم کرد.

به گزارش بازار، مصطفی دارایی‌نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در مهر ماه بارها به دستگاه‌های نظارتی درباره صادرات بی‌رویه هشدار دادیم به طوری که روزانه ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تن پیاز برای صادرات به عراق و پاکستان از کشور خارج شد.

وی افزود: در آن دوران که قیمت هر کیلوگرم پیاز در ایران ۵ تا ۶ هزار تومان بود، صادرات به حدی باید انجام می‌شد که از عرضه داخلی کاسته نشود، اما به حرف کارشناسی ما توجهی نشد و مثل جاروبرقی پیاز را در ایران جارو کردند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: هم‌اکنون چند نفر دلال پیازها را در برخی شهرستان‌ها ذخیره کرده‌اند که با تزریق آنها به بازار قبل از آمدن پیاز جنوب می‌توان بازار را متعادل کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون پیاز به طور عمده در قصرجان اصفهان، شاهرود، زنجان و بجنورد وجود دارد، پیاز نو جیرفت نیز به بازار آمده است، اما کفاف کل نیاز بازار را نمی‌دهد.

دارایی‌نژاد گفت: در بندرعباس حجم زیادی پیاز کاشته شده است که تا ۲۵ روز دیگر به بازار می‌آید با این امر، قیمت‌ها شکسته و بازار با فراوانی مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم پیاز شاهرود ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان، پیاز زنجان از ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز جیرفت ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان در میادین میوه و تره بار تهران به صورت عمده به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: برای کاهش قیمت پیاز تا یک ماه آینده لازم است در این مدت از صادرات آن کاسته شود و پیازهایی که در انبارها ذخیره شده‌اند به بازار عرضه شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha