۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در اختیار بورس نیست
مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت:

قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در اختیار بورس نیست

صفدری، مدیرکل دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت گفت: قیمت گذاری برای نرخ پایه محصولات پتروشیمی در حیطه اختیارات بورس کالا نیست و این اقدام، تنها موجب نامتعادل شدن قیمت‌ها در بازار می‌شود.

به گزارش بازار، محسن صفدری گفت: شرکت بورس، پنجم دی ماه در یک اقدام غافلگیرانه، نامه‌ای را به کارگزاری‌ها با عنوان ابلاغیه نرخ ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات ابلاغ کرد و به عرضه کننده‌ها اختیار داد تا قیمت پایه خود را براساس نرخ دلار نیمایی تا دلار توافقی محاسبه و اعمال کنند.

وی ادامه داد: این اقدام موجب شد تا ۳۰ درصد در آلومینیوم، روی، مس، سرب و گروه محصولات پتروشمیایی یعنی پلیمری‌ها و شیمیایی‌ها و حتی روی محصولاتی که رقابتی نبودند، افزایش قیمت اتفاق بیفتد و عرضه براساس نرخ توافقی که حدود ۳۳ هزار تومان است، انجام شود.

صفدری با بیان اینکه، قیمت گذاری محصولات پتروشیمیایی در اختیار بورس نیست، گفت: پس از این اتفاق، امروز نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس کالا مبنی بر رد این مصوبه ابلاغ و رونوشت آن نیز به وزیر صمت و انجمن‌ها و تشکل‌ها ارسال شد؛ چراکه بورس در این حوزه تصمیم گیر نیست.

وی با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان از این ابلاغ مصوبه بورس کالا افزود: ابلاغ این مصوبه از سوی بورس کالا، موجب شد چند روزی قیمت بازار در محصولات پتروشیمیایی نامتعادل شود، اما با ابلاغ نامه دفتر صنایع پلیمری و شیمیایی وزارت صمت تداوم اثر قیمتی این مصوبه خنثی شد.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha