۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
بازیابی اطلاعات سیم کارت بعد از واگذاری

بازیابی اطلاعات سیم کارت بعد از واگذاری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اطلاعات سیم کارت شما بعد از ثبت سیم کارت، برای همیشه در سامانه ی همتا باقی می ماند.

بازار: شاید برایتان جالب باشد که بدانید اطلاعات سیم کارت شما بعد از ثبت سیم کارت، برای همیشه در سامانه ی همتا باقی می ماند و اگر بنا به هر دلیلی سیم کارت از دسترس شما خارج شد و یا سیم کارت را واگذار کردید با مراجعه به سایت همتا می توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

همانطور که می دانید بعد از خرید سیم کارت و جاگذاری سیم کارت در گوشی تلفن همراه، اولین کاری که انجام می دهید ثبت اطلاعات سیم کارت در سامانه ی همتا می باشد. ثبت اطلاعات سیم کارت را می توانید هم در مراکز فروش سیم کارت بعد از تهیه سیم کارت و هم در زمان خرید تلفن همراه و زمان جاگذاری سیم کارت در دستگاه جدید خریداری شده، انجام دهید.

سامانه همتا ، سامانه ای است برای ثبت اطلاعات تلفن های همراه که از طریق آن می توانید خدماتی نظیر استعلام اصالت گوشی ، انتقال مالکیت گوشی و فعال سازی گوشی را دریافت کنید. برای بازیابی اطلاعات سیم کارتی که منقضی یا واگذار شده است، میتوان با رفتن به سامانه همتا و وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیمکارت، اطلاعات را بازیابی کرد.

کارتابل کد ملی با دو سیمکارت یا بیشتر، نیازی به بازیابی اطلاعات ندارد. ازاین رو در صورتیکه قبلا در سایت همتا ثبت نام کرده و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتیکه بیشتر از دو سیمکارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیمکارت ها یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیمکارت ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می ماند.

برای بازیابی اطلاعات سیمکارت واگذارشده، در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا مراجعه کنید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت بهره برد و یا این که ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیمکارت آورده می شود.

بعد از وارد کردن شماره سیمکارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه ها» روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک کنید.
در صفحه بازشده، شناسه (IMEI) دستگاه خویش را که می خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد کنید و روی گزینه «ثبت» کلیک کنید. سپس پیامی در خصوص وارد کردن شماره سیمکارت قبلی (سیم کارت منقضی یا واگذارشده) را دریافت می کنید. شماره سیمکارت را به صورت کامل وارد کرده و روی گزینه «تأیید» کلیک کنید. در صورتیکه اطلاعات واردشده صحیح باشد فرآیند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می گیرد.

بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم کارت

اگر در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیمکارت وارد کرده باشید و این شماره سیمکارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آنرا به شخص دیگری واگذار کرده و رمز کارتابل خویش را هم فراموش کرده باشید، می توانید با انجام فرایند «فراموشی رمز کارتابل کد ملی»، تمامی اطلاعات دستگاه هایتان را در کارتابل کد ملی بازیابی کنید.

برای این کار، در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت «فراموشی رمز عبور» روی گزینه «بازیابی» کلیک کنید. در صفحه بازشده گزینه «پیام کوتاه» را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیمکارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد کنید. شماره سیمکارت جدید به کارتابل شما اضافه می شود و رمز جدید هم به آن پیامک می شود.

البته در صورتیکه در کارتابل کد ملی خود چندین سیمکارت داشته باشید و فقط یکی از آنها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره دو، امکان تعریف شماره سیمکارت جدید نیست و با استفاده از سایر شماره های موجود در کارتابل می توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.

کد خبر: ۱۹۶٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha