۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
مصرف بهینه انرژی در خانواده سبب خلق ثروت و ارزش افزوده در بخش‌های مولد می‌شود
مشاور وزیر نفت در امور خانواده:

مصرف بهینه انرژی در خانواده سبب خلق ثروت و ارزش افزوده در بخش‌های مولد می‌شود

مشاور وزیر نفت با بیان اینکه وزارت نفت آماده گسترش همکاری با سایر دستگاه‌ها برای مدیریت مصرف انرژی است، گفت: بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده موجب خلق ثروت و ارزش افزوده در بخش‌های مولد می‌شود.

به گزارش بازار، زینب قیصری در نشست کمیته تخصصی بانوان مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی مجمع شهردارادن کلان‌شهرها و با حضور مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری، فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیران کل امور زنان و خانواده شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور و همسو با تفاهم‌نامه‌های همکاری وزارت نفت با شهرداری تهران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار شد، با اشاره به سهم ایران در مقدار ذخایر، تولید و مصرف انرژی در جهان اظهار کرد: متأسفانه مصرف گاز طبیعی کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و با ادامه این روند، به‌زودی مصرف از تولید آن پیشی خواهد گرفت.

وی با اشاره به مأموریت وزیر نفت به امور زنان و خانواده وزارت نفت درباره فرهنگ‌سازی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در خانواده‌ گفت: امور زنان و خانواده وزارت نفت آماده گسترش همکاری با دیگر دستگاه‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها برای تغییر سبک زندگی و مدیریت مصرف انرژی با تکیه بر توسعه مشارکت زنان از منظر آگاهی بخشی و دانش افزایی و بهره‌گیری از نقش ویژه آنها در مدیریت خانه و خانواده است.

مشاور وزیر نفت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری‌ها از طریق بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و اجتماعی مانند فرهنگ‌سراها، سرای محلات، شهربانوها و سمن‌های مرتبط، بیشترین امکان دسترسی به جامعه هدف را دارا هستند. باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی کرده و از راهکارهای نوآورانه و روزآمد برای اصلاح رفتار مصرف جامعه بهره برد.

قیصری بیان کرد: سیاست بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های ساختمان، حمل‌ونقل و صنعت به‌ویژه نیروگاه‌ها و بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار وزارت نفت قرار دارد، با این همسو با کاهش مصرف گاز طبیعی در کشور، این وزارتخانه مشوق‌هایی نظیر کاهش گازبها معادل سه درصد برای مشترکانی که یک درصد کاهش مصرف دارند، در نظر گرفته است. البته افزایش پلکانی گازبها، جریمه و قطعی گاز نیز در انتظار مشترکان پرمصرف خواهد بود.

در این نشست لزوم مصرف بهینه انرژی در خانواده، توسط اعضای «کارگروه انرژی و محیط زیست، دفتر امور زنان و خانواده» برای شرکت‌کنندگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و به پرسش‌های آنها پاسخ داده شد.

کد خبر: ۱۹۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha