۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
ضرورت برداشت مکانیزه زیره گلستان | روش سنتی بخشی از محصول را هدر می دهد
یک کشاورز گلستانی:

ضرورت برداشت مکانیزه زیره گلستان | روش سنتی بخشی از محصول را هدر می دهد

گرگان- جمالی، کشاورز گلستانی گفت: نبود مکانیزاسیون کشت زیره در گلستان سبب بی انگیزگی کشاورزان می شود چراکه برداشت سنتی آن باعث هدررفت بخشی از محصول می شود.

حسین جمالی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برداشت سنتی زیره باعث هدررفت بخشی از محصول می شود، اظهار کرد: باید ارقام مختلفی از زیره را تولید کرد تا کیفیت و میزان عملکرد آن ارتقا یابد.

این کشاورز فعال در تولید گیاهان دارویی افزود: نواحی خشک مرزی در استان زمینه مناسبی برای توسعه کشت زیره است از طرفی کشت دیم زیره هم ظرفیتی برای اشتغال مردم این استان خواهد بود منوط بر اینکه بازار فروش این محصول نیز فراهم شود.

جمالی یادآور شد: عدم وجود صنایع تبدیلی و فرآوری زیره در گلستان منجر شده تا این محصول در استان های همجوار فرآوری شده و از میزان ارزش افزوده آن کاسته شود.

این کشاورز گلستانی ادامه داد: با اینکه زیره تولیدی گلستان از کیفیت بالایی برخوردار است اما به علت اینکه به صورت خام به استان های دیگر فروخته می شود هیچ نامی از گلستان برده نمی شود.
جمالی با بیان اینکه در هر هکتار از اراضی تحت کشت زیره امکان برداشت ۴۰۰ کیلوگرم محصول وجود دارد، اضافه کرد: دولت با حمایت از کشت این نوع گیاه می تواند زمینه ساز اشتغال در مناطق مرزی گلستان شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha