۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
توسعه تجارت با اوراسیا با رفع موانع حمل و نقل
عضو هیات رئیسه اتاق ایران مطرح کرد

توسعه تجارت با اوراسیا با رفع موانع حمل و نقل

عضو هیات رئیسه اتاق تهران گفت: برای توسعه تجارت با روسیه و کشورهای عضو اوراسیا نیاز است موانع در حمل و نقل ریلی و جاده‌ای رفع شود.

به گزارش بازار، سیده فاطمه مقیمی عضو هیات رئیسه اتاق تهران گفت: با وجود عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا و افزایش تجارت مشترک با روسیه و دیگر اعضای این اتحادیه، باید برخی زیرساخت‌های مهم فراهم شوند. یکی از زیر ساخت‌هایی که برای تجارت نیاز است برطرف کردن مشکلات حمل و نقل کالا است.

مقیمی گفت: درمسیر حمل‌ونقل با روسیه یکی از شکاف‌ها متصل نبودن ۳۰ کیلومتر خط ریلی انزلی به آستاراست که در صورت اتصال این نقطه، خط ریلی ایران می‌تواند یک ناوگان بسیار قوی برای ارتباط با روسیه شود.

وی ادامه داد: در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای هم بحث مربوط به ویزای رانندگان مطرح است؛ باید ترتیبی اتخاذ شود که روادید رانندگان برای دوره‌ای درازمدت صادر شود که برای هر بار ارسال محموله نیاز به اخذ مجدد ویزا نباشد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران با اشاره به کمبود کامیون‌های یخچال دار در کشور گفت: کامیون یخچال‌دار به میزان کافی برای حرکت در مسیرهای مختلف وجود ندارد و در عین حال، امکان ورود این کامیون‌ها نیز از سوی دولت فراهم نشده است. نکته دیگر اینکه کامیون‌های یخچالی در ایران عمدتاً برای عملیات فریزینگ کاربرد دارند و منجر به یخ زدن محموله می‌شوند. در حالی که نیاز عمده صادرکنندگان، کامیون‌هایی با سیستم برودتی است که میوه، تره‌بار، صیفی‌جات و گل را حمل کند.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha