۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
پرداخت کمک هزینه درمان به مددجویان بهزیستی تا سقف ۱۶ میلیون تومان

پرداخت کمک هزینه درمان به مددجویان بهزیستی تا سقف ۱۶ میلیون تومان

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور از پرداخت کمک هزینه درمان به مددجویان بهزیستی تا سقف ۱۶ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش بازار، افسانه مشتری با اشاره به اینکه بهزیستی باتوجه به مشکلات مددجویان مبالغی را به عنوان کمک هزینه درمان به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش پرداخت می‌کند، گفت: سقف پرداختی برای هر فرد ۱۶ میلیون تومان در سال است که براساس فاکتورهای درمانی و تشخیص مددکاری این مبلغ به افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: دولت بیمه سلامت را مکلف کرده تا دهک‌های یک تا سه که از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی) هستند را تحت پوشش بیمه قرار دهد که منابع مالی این موضوع از طریق منابع عمومی دولت تامین خواهد شد.

رئیس دبیرخانه بیمه و درمان سازمان بهزیستی کشور درخصوص بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش هم تصریح کرد: در قانون برنامه‌های پنجم و ششم توسعه تکلیف قانونی به سازمان بهزیستی برای این موضوع نشده بود و از سوی دیگر نیز باتوجه به منابع سازمان این موضوع برای سازمان بهزیستی ممکن نبوده است، اما باتوجه به مشکلات مددجویان، منابعی برای کمک هزینه درمان به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش به بهزیستی پرداخت می‌شود.

مشتری با اشاره به اینکه منابعی که دولت به عنوان کمک‌هزینه درمان به افراد پرداخت می‌کند جوابگوی ۱۰۰ درصدی نیازهای مددجویان نیست، گفت: تعرفه‌های ویزیت و دارو افزایش یافته و این درحالیست که کمک هزینه درمان سال ۱۴۰۱ برای سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۵۰ درصدی همراه بوده است. در این راستا باتوجه به پیشنهادات و مکاتبات انجام شده از سوی بهزیستی، امید است مبلغ کمک هزینه‌های درمان افزایش یابد یا دولت این تکلیف قانونی بیمه تکمیلی را برای سازمان برقرار و منابع آن را تامین کند تا برای مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان به طور کامل بیمه تکمیلی برقرار شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مجید IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      0 0
      با سلام ببخشید من 15ملیون برای درمان نیاز داشتم