۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
 انتقاد اولیانوف از رویکرد دوگانه تروئیکای اروپایی در قبال برجام

 انتقاد اولیانوف از رویکرد دوگانه تروئیکای اروپایی در قبال برجام

نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، گفت: اما معلوم نیست کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه هم با این گزاره موافق باشند.

به گزارش بازار، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز (دوشنبه) به انتقاد از رویکرد دوگانه تروئیکای اروپایی در قبال جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای پرداخت.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «آقای [جوزپ] بورل [مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا] تاکید کرده که برجام هیچ جایگزینی ندارد. نمی‌توان با این گزاره مخالفت کرد».

وی ادامه داد: «اما سوال اینجاست که آیا فرانسه، آلمان و انگلیس (تروئیکای اروپایی) به‌عنوان مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین هم با این دیدگاه آقای بورل موافق هستند؟ معلوم نیست. همه آنها سکوت کرده‌اند».

این دیپلمات روس همچنین در واکنش به جنجال رسانه‌های غربی مبنی بر ادعای ارائه جنگنده‌های سوخو-۳۵ به ایران، تاکید کرد: «نمی‌دانم این گزارش درست است یا خیر، چون به کار من مربوط نمی‌شود. ولی در حقیقت، محدودیت‌ها و تحریم تسلیحاتی علیه ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل، در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ منقضی شده است».

کد خبر: ۱۹۶٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha