۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
 واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی آماده گسترش بازارهای صادراتی
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام کرد

واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی آماده گسترش بازارهای صادراتی

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی آمادگی گسترش بازارهای صادراتی را دارند و در این خصوص بازار جدید اوراسیا و روسیه فرصت خوبی برای صادرات تولیدات ایرانی خواهد بود.

به گزارش بازار، عباس هاشمی با بیان اینکه تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در کشور با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی آمادگی گسترش تعاملات با دیگر کشورها و بازارهای صادراتی را دارند، افزود گرچه تحریم‌ها از سال‌های گذشته وجود داشته و همچنان تداوم دارد، اما حرکت رو به جلوی صنعت متوقف نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی راه خود را می‌روند، بیان‌داشت: در عین حال باید سعی کنیم تا راه‌های تعامل با دیگر کشورها و کانال‌های ارتباطی بین‌المللی را با هوشمندی باز بگذاریم و روابط را تنظیم کنیم.

این مقام صنفی، به بازار جدید اوراسیا و روسیه برای فعالان لوازم‌خانگی اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی برای حضور و نفوذ در این بازار آمادگی دارند و باید تلاش کنیم همانند قطر فرصت‌سوزی نکنیم؛ در این راستا دولت و مسوولان هم باید به کمک بخش خصوصی بشتابند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران تاکید کرد کمک به تامین مواد اولیه واحدها به‌ویژه محصولات پتروشیمی مورد نیاز و استمرار در تامین آنها، همچنین ارائه مشوق‌های صادراتی و تسهیل شرایط به تولیدکنندگان جرات خواهد داد تا بتوانند قراردادهای بلندمدت صادراتی منعقد و با اطمینان به این بازارها نفوذ کنند.

آقای هاشمی افزود شرایط امروز روسیه و اوراسیا به‌گونه‌ای است که می‌توان حضور موفقی را برای شرکت‌های ایرانی در این بازارها متصور بود.

این انجمن در کنار سازمان توسعه تجارت، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و همچنین سفارتخانه‌های ایران در این کشورها آمادگی دارد تا برای تحقق این مهم تلاش کند.
مسوولان نیز با دید کلان نسبت به این مسائل، استراتژی صادراتی را برای کشور طوری تنظیم کنند که به اطمینان تولیدکنندگان برای حضور در بازارهای هدف صادراتی بیافزایند.


دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره دستاوردهای بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی( ۲۹ آذر تا ۲ دی) هم گفت این نمایشگاه در رتبه (گرید) A پلاس برگزار می‌شود که از جمله الزامات این رتبه، حضور هیات‌های خارجی، برگزاری رویدادهای علمی و فناورانه و ... است؛ در همین راستا در چهار روز برپایی نمایشگاه میزبان چند هیات خارجی بودیم.

با حضور این هیات‌ها، در آخرین روز از نمایشگاه قراردادهای خوبی بین تولیدکنندگان ایرانی و هیات‌های خارجی به‌ویژه در صنعت اجاق‌گاز منعقد شد که با جمع‌بندی جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این هیات‌ها از عراق، ارمنستان، تاجیکستان و اقلیم کردستان عراق در نمایشگاه حضور یافتند و علاوه بر آن، پنج غرفه نیز در اختیار اتاق بازرگانی ایران و فرانسه، اتاق ایران و آفریقا، فدراسیون روسیه، تاجیکستان و ارمنستان قرار گرفت.

در رویدادهای علمی نمایشگاه نیز معاون سفیر ارمنستان و رییس اتاق بازرگانی عراق حضور یافتند.

در جریان برگزاری رویداد علمی «هاتک» در این دوره از نمایشگاه، از چند محصول جدید هوشمند لوازم‌خانگی رونمایی شد.

کد خبر: ۱۹۶٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha