۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
الگوی کشت در استان‌ها عملیاتی می‌شود
توافق وزارت جهاد با بسیج برای ارتقای بهره وری کشاورزی؛

الگوی کشت در استان‌ها عملیاتی می‌شود

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم امضای توافقنامه با رئیس سازمان بسیج در مورد ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی گفت: باید بهره‌وری کشاورزی در کشور افزایش یابد.

به گزارش بازار، عملیات مشترک مدیریت هوشمند ارتقای بهره‌وری محصولات راهبردی امروز با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محل این سازمان برگزار شد.

براساس این توافقنامه قرار است با کمک گروه‌های جهادی و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بهره‌برداری از بخش کشاورزی افزایش پیدا کند.

سید جواد ساداتی‌نژاد با بیان اینکه سفره ایرانیان مدیون تلاش کشاورزان و دامداران است، گفت: هدف از این توافقنامه هم‌افزایی بین بسیج و وزارت جهاد کشاورزی در تحقق امنیت پایدار غذایی در کشور است و نشست‌های متعددی برگزار شده که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در دولت سیزدهم در بخش کشاورزی قرار است تحولی صورت گیرد که از جمله می‌توان به اجرای کشت قراردادی و اجرای الگوی کشت در استان‌ها اشاره کرد و مهمترین مواد اولیه برای این طرح‌ها اطلاعات است که با استفاده از این طرح می‌توان اطلاعات بخش کشاورزی را تکمیل کرد و اطلاعات کشاورزی برای زنجیره امنیت غذایی توسط سامانه‌ها گردآوری شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شعار آقای رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور این است که باید غذای باکیفیت، سالم و ارزان ایرانی برای مردم تهیه شود و ما در تأمین غذا شرایط مطلوبی داریم اما برای اینکه غذا ارزان شود دو مسئله وجود دارد؛ یکی افزایش بهره‌وری که با استفاده از علم و فناوری میسر است و کشاورز ما به جای اینکه از هر هکتار ۳ تن محصول برداشت کند، باید بتواند مانند کشاورزان نمونه ۱۳ تن برداشت کند و یا به جای برداشت ۳۰ تن سیب از هر هکتار باغ مانند کشاورزان نمونه ۳۰۰ تن برداشت کند.

ساداتی‌نژاد همچنین گفت: یکی از دلایل گران بودن غذا در کشور مسئله بازاررسانی است که با حذف دلالان می‌توانیم غذای ارزان به مردم برسانیم. در دولت فعلی زنجیره بخش بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد، در حالی که نیرویی برای این منظور نداشتیم و اگر کمک بسیج نبود، نمی‌توانستیم اجرا کنیم.

وی، جهاد کشاورزی را همسنگ سپاه در دوران جنگ تحمیلی دانست و گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار بسیجی در قالب یک‌هزار پایگاه بسیج در مجموعه جهاد کشاورزی داریم و هنوز شهدایی تقدیم انقلاب و اسلام می‌شود و این نشان می‌دهد که جهاد کشاورزی هنوز یک نهاد انقلابی است و تبدیل به وزارتخانه نشده است.

کد خبر: ۱۹۶٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha