۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
توسعه دامپروری اقتصادی در استان سمنان | مرکز به‌نژاد دامی راه اندازی می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

توسعه دامپروری اقتصادی در استان سمنان | مرکز به‌نژاد دامی راه اندازی می‌شود

سمنان- صادقی، معاون اقتصادی استاندار سمنان توسعه دامپروری اقتصادی را از جمله سیاست‌های راهبردی اقتصادی استان دانست و گفت: در این مسیر مرکز به‌نژاد دامی راه اندازی خواهد شد.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از مزیت ها و ظرفیت های اصلی اقتصادی استان سمنان بحث دامپروری است، تاکید کرد: تبدیل مهدی شهر به قطب دامپروری در زمره مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان بود که مورد پیگیری قرار دارد.

وی با بیان اینکه مرکز به‌نژاد دامی برای اصلاح و توسعه نژاد سنگسری در دام سبک که از دام های مزیت دار و نمونه کشور نیز محسوب می شود از جمله اولویت های این راهبرد و مصوبه است، افزود: مرکز به نژاد دامی در مهدی شهر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی راه اندازی می شود.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی در واقع شتاب دهنده تحقق مصوبه رئیس جمهور در ایجاد قطب دامپروری در استان است، تاکید داشت: ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدی شهر از جمله مهمترین راهبردهای اقتصادی برای توسعه تولید و اشتغال در استان محسوب می‌شود.

تبدیل مهدی‌شهر به قطب دامپروری در زمره مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان بود

صادقی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز به‌نژاد دامی بر عهده جهاد دانشگاهی است که رسالت تحقیقات اولیه ایجاد قطب دامپروری را نیز بر عهده داشت، گفت: این مرکز به مثابه یک طرح ملی و فناورانه به ما امکان می دهد تا بتوانیم از لحاظ علمی نسبت به توسعه نژاد دام سنگسری اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه این مرکز امکانات مناسبی از لحاظ فضای فیزیکی خواهد داشت، افزود: تجهیزات آزمایشگاه و نیروی انسانی متخصص برای این مرکز مد نظر قرار گرفته تا بتوانیم طرح ملی قطب دامپروری را هم با شتاب و هم با کیفیت بهتری راهبری کنیم.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه طرح اصلاح نژاد و به‌نژاد دام گوسفند سنگسری پیشرفت قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: تجهیزات مورد نیاز مرکز به‌نژاد دامی خریداری شده و می توانیم در آینده نزدیک بهره برداری از این مرکز را شاهد باشیم.

صادقی با بیان اینکه در کنار ترویج و تولید دومین موضوع قابل توجه در این مرکز، حفاظت از این ژن و نژاد دام سنگسری خواهد بود، گفت: در کنار برند سازی از نژاد سنگسری به دنبال شناساندن ظرفیت های اقتصادی ایل سنگسر به خصوص حوزه فرهنگی و گردشگری و اقتصادی نیز هستیم.

کد خبر: ۱۹۶٬۰۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha