۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
اصلاح الگوی کشت اولویت دولت| ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار درخواست شد
معاون وزیر جهادکشاورزی:

اصلاح الگوی کشت اولویت دولت| ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار درخواست شد

سمنان- معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت در سال آتی مانند سال جاری اصلاح الگوی کشت است، گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح درخواست شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدمجتبی خیام نکویی ظهر یکشنبه در جریان سفر به استان سمنان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت اولویت هایی را در بخش کشاورزی دارد که از جمله آنها الگوی کشت است، ابراز کرد: با توجه به خشکسالی و کم آبی یکی از تاکیدات دولت حرکت به سمت الگوی کشت و توسعه آن است.

وی با بیان اینکه در این راه ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آتی درخواست شده است، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم با تصویب و تحقق این میزان اعتبار، الگوی کشت را در استان های کشور توسعه دهیم.

ارزان سازی خوراک

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی با بیان اینکه دوری از خرده مالکی دومین اولویت وزارت جهاد است، ابراز کرد: خرده مالکی همواره یکی از مشکلات و موانع توسعه طرح هایی مانند آبیاری نوین، الگوی کشت و ... است که دولت تاکید دارد به سمت عمده مالکی حرکت کنیم.

خیام نکویی با بیان اینکه : ارزان سازی غذا و خوراک سومین اولویت دولت و تاکید رئیس جمهور در بحث کشاورزی است، ابراز کرد: کاهش هزینه های تولید محصولات کشاورزی در این طرح اولویت دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۳۰ در کشور بالغ بر ۱۷۵ میلیون تن غذا و تولیدات کشاورزی نیاز داریم لذا باید به توسعه تولیدات از لحاظ کیفی و کمی بپردازیم، گفت: امنیت غذایی در زمره اصلی ترین مسائل کشور و تاکیدات دولت است.

تحقق امنیت غذایی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تحقق امنیت غذایی پایدار، به سمت دستیابی به اقتدار و حاکمیت غذایی گام برمی داریم، ابراز کرد: کشاورزی باید از کشاورزی سنتی به یک کشاورزی اقتصادی و صنعتی تبدیل شود تا بتوانیم به نیازهای کشور در سال های آتی بپردازیم.

خیام نکویی درباره «سند امنیت غذایی» در دولت سیزدهم نیز گفت: صرفه‌جویی ارزی ۲.۲ میلیارد دلاری در بحث کشاورزی یکی از نکات بارز در این سند است همچنین اعتقاد داریم که با اجرای این سند طی سالهای آتی علاوه بر افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و افزایش بهره وری، سطح زیر کشت و مصرف آب نیز کاهش خواهد یافت

وی گفتمان سازی الگوی کشت به ویژه در جامعه کشاورزی، نخبگان و دانشگاهی را دومین راهبرد سند مذکور دانست و تاکید کرد: دولت به دنبال تبیین موضوع و توصیف مفاهیم و اجرای الگوی کشت در استان های اولویت‌دار کشورمان خواهد بود.

کد خبر: ۱۹۶٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha