۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
خام فروشی زعفران همچنان ادامه دارد

خام فروشی زعفران همچنان ادامه دارد

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفت: بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم، ولی بهره‌برداری درست از زعفران را جا نینداخته‌ایم و هنوز خام فروشی می‌کنیم.

به گزارش بازار، علی حسینی گفت: طبیعتا خریداران به دنبال محصولات با کیفیت‌تر هستند بنابراین اگر می‌خواهیم بازارهای صادراتی را توسعه دهیم و در این بخش پیشرفت کنیم باید محصولات استاندارد به دست مصرف کنندگان و خریداران برسانیم.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران تصریح کرد: در ابتدای برداشت محصول کروسین زعفران سرگل در بدترین شرایط از ۲۵۰ بالاتر است، اما زعفرانی که چند سال در انبارها مانده قطعا و بدون تردید میزان کروسین آن در بهترین حالت بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ خواهد بود. یک خریدار حرفه‌کای در هر کجای دنیا که باشد به این موارد توجه می‌کند و این طور نیست که ما بخواهیم نظرات غیر کارشناسی را بر بازار تحمیل کنیم و انتظار موفقیت هم داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیا هستیم، ولی بهره برداری درست از زعفران را در کشور جا نینداخته‌ایم گفت: باید خام فروشی زعفران را کنار بگذاریم و از محصولات جانبی آن بهره برداری کنیم، زیرا خریداران ما در دنیا به دنبال ترکیبات زعفران هستند.

عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران تاکید کرد باید استانداردهای ایزو در رابطه با ادویه و چاشنی را رعایت کنیم تا بازارهای صادراتی خود را از دست ندهیم. اگر انتظار داریم که زعفران ما را با بالاترین قیمت در دنیا بخرند باید استانداردهای دنیا برای تولید و عرضه یک محصول با کیفیت رعایت شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha