۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
افزایش ۳ برابری قفس‌های دریایی پرورش ماهی تا اسفند

افزایش ۳ برابری قفس‌های دریایی پرورش ماهی تا اسفند

سازمان شیلات ایران پیش بینی کرد تعداد قفس‌های پرورش ماهی در دریا تا پایان سال حدود ۳ برابر اسفند سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش بازار، مهدی شکوری معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان این خبر گفت امسال تا سقف ۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی دریایی برای پرورش در قفس‌های موجود در شمال و جنوب کشور نیاز است که از طریق واردات تامین می‌شود.

شکوری تامین بچه ماهی دریایی را یکی از بزرگترین مشکلات صنعت پرورش ماهی در قفس دانست و افزود از آنجایی که مرکز تکثیر بچه ماهی دریایی فعال در کشور نداریم و تنها یکی دو مرکز به صورت آزمایشی در مقیاس اندک تولید بچه ماهی دریایی دارند از این رو در یک برنامه کوتاه مدت واردات بچه ماهی دریایی از کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

شکوری میزان تولید ماهی درقفس‌های دریایی جنوب و شمال کشور را نزدیک به ۴۵۰۰ تن اعلام کرد وگفت اصلی‌ترین گونه پرورشی در قفس‌های مستقر در آب‌های جنوب کشور گونه سی باس آسیاسی است و تولید سایر گونه‌های بومی از جمله میش ماهی را نیز در دستور کار قرار داریم.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات افزود پس از واردات، بچه ماهی‌های کوچک دریایی باید در مکان‌هایی نگهداری شوند تا آماده رها سازی در قفس و ادامه حیات خود شوند.

شکوری همچنین از افزایش تعداد مزارع پرورش ماهی در قفس در استان مازندران خبر داد و پیش بینی کرد در سال جاری در این استان ۱۰ تا ۲۰ درصد تولید ماهی از طریق قفس نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

شکوری گفت با توجه به اینکه پرورش قزل آلا در قفس در شمال کشور در اولویت است از این رو مشکلی در تامین بچه ماهی در این استان‌ها وجود ندارد و تنها مشکل مربوط به کشش بازار برای افزایش تولید است.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha