۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
توسعه کشت گل نرگس در گلستان مشروط به بازاریابی مناسب است
یک تولیدکننده گل نرگس:

توسعه کشت گل نرگس در گلستان مشروط به بازاریابی مناسب است

گرگان- سمیعی، تولیدکننده گل نرگس گفت: بازاریابی و بازرگانی حلقه مفقوده توسعه کشت گل نرگس در گلستان است.

محمدعلی سمیعی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد:کشت گل نرگس در اراضی دیم و شیبدار ضمن جلوگیری از فرسایش خاک برای فعالان حوزه کشاورزی گزینه مناسبی به لحاظ درآمدزایی است.

این تولید کننده گل نرگس افزود: زمانیکه پیاز گل نرگس شروع به گل دهی کند در هر متر بیش از ۵۰ شاخه گل نرگس می توان برداشت کرد .

وی با بیان اینکه این محصول طرفداران زیادی دارد، افزود: گل نرگس از نظر دارویی دارای خواص باورنکردنی است به عنوان مثال برای درمان تشنج های عصبی و سرگیجه مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی، مناطق کوهستانی واقع در شرق استان مستعد کشت این گیاه است بنابراین با توسعه کشت این محصول اراضی شیبدار می توان ضمن کاهش فرسایش خاک، ارزش افزوده مناسبی را کسب کرد.

سمیعی با بیان این نکته که تولید و پرورش گل نرگس در جذب گردشگر به باغات و اراضی کشاورزی نقش موثری دارد، بیان کرد: با پرورش گل نرگس دربین درختان باغ ها می توان به درآمدزایی بیشتری دست یافت.

این تولید کننده گل نرگس با بیان اینکه بازاریابی خوب به توسعه کشت این گیاه کمک شایانی می کند، افزود: به طور معمول بازرگانی یک مولفه مهم در حوزه کشاورزی به شمار می رود زیرا افزایش تولید و درآمد مناسب در گرو آن است بنابراین به نظر می رسد به این بخش باید در استان بیش از پیش توجه شود.

سمیعی ادامه داد: هرساله با گل دهی گیاه نرگس مقداری از پیاز این گل تولید می شود که از نظر اقتصادی به نفع کشاورز است زیرا با فروش پیاز مازاد ضمن افزایش درآمد مانع هدررفت برای آنچه زحمت کشیده، شده است.

به گفته است تولیدکننده گلستانی، هر شاخه گل نرگس به طور عمده به قیمت ۵۰۰ تا ۳۰۰ تومان به فروش می رسد.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha