۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کشتارگاه‌های دام در سیستان و بلوچستان احیا می‌شود/ ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر
مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان:

کشتارگاه‌های دام در سیستان و بلوچستان احیا می‌شود/ ایجاد اشتغال برای ۳۰ هزار نفر

زاهدان - مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری واحدهای کشتار دام و بسته بندی گوشت با ظرفیت اشتغال ۳۰ هزار نفر در استان احیا می‌شود.

مبین علی میر در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سال گذشته قرارداد تامین حدود ۵۰ هزار تن گوشت قرمز از طریق سیستان و بلوچستان منعقد شد که متاسفانه با مانع تراشی‌های مافیای گوشت این قرارداد عملیاتی نشد.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش های وزیر جهاد کشاورزی و وزیر صنعت و معدن و پیگیری استاندار این مسئله مجددا بررسی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با احیای ظرفیت کشتار دام و بسته بندی گوشت در سیستان و بلوچستان برای ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد می شود، افزود: اکنون بعضی از کشتارگاه های استان تعطیل و تعدادی هم با ظرفیتی کمتر از ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

میر با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان این ظرفیت را دارد که گوشت سایر استان های کشور را تامین کند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲ کشتارگاه صنعتی و ۳۵واحد بسته بندی در این استان وجود دارد که ظرفیت و پتانسیل بالایی است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون پنج واحد کشتارگاهی فعال در استان وجود دارد که دام هایی نظیر گاو، گوساله، گوسفند،بز و شتر در آنها کشتار و روانه بازار مصرف می شوند.

کد خبر: ۱۹٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha