۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
دام های عشایر استان همدان به صورت رایگان واکسینه می شوند
مدیرکل دامپزشکی همدان خبرداد:

دام های عشایر استان همدان به صورت رایگان واکسینه می شوند

همدان-رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: دامهای عشایر همدان در مناطق قشلاقی خوزستان،لرستان و ایلام طی ۵۰ شبانه روز توسط ۱۲ نفر از کارکنان دامپزشکی استان همدان علیه بیماریهای دامی واکسینه می شوند.

محمودرضا رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار از آغاز رزمایش بزرگ و تخصصی جهاد دامپزشکی ویژه خدمات رسانی رایگان به عشایر استان همدان در مناطق قشلاقی جنوب کشور خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بااشاره به اینکه دامهای عشایر از ذخایر ارزشمند پروتئینی کشور است، گفت: هدف از برگزاری این رزمایش خدمات رسانی بیشتر به جامعه عشایری و ایجاد امنیت بهداشتی و تداوم امنیت در سرمایه دامی است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به تراکم بسیار بالای دام در مناطق عشایری استانهای لرستان، خوزستان و ایلام در راستای پیشگیری از سرایت انواع بیماریهای دامی و زئونوز به دامهای عشایر استان همدان و جلوگیری از هرگونه تبعات بهداشتی و خسارت اقتصادی ناشی از بروز و انتقال بیماری برای صنعت دام استان همدان و کشور، اداره کل دامپزشکی استان همدان با بسیج امکانات و تجهیزات لازم یک دوره رزمایش تخصصی مایه کوبی دامهای عشایری استان همدان مستقر در مناطق قشلاقی را تحت عنوان جهاد دامپزشـکی در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام برگزار کرد.

اجرای طرح واکسیناسیون دام عشایر به مدت ۵۰ روز
رسولی عنوان کرد: این رزمایش با هماهنگی سازمان دامپزشکی کشور و پرسنل دامپزشکی استان همدان از سوم دیماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۵۰ شبانه روز در مناطق عشایری و صعب العبور استان های ذکر شده برگزار و دامهای عشایر فشرده در دو نوبت صبح و عصر بصورت رایگان مایه کوبی می شوند.

محمودرضا رسولی با اشاره به انواع واکسن‌های دامی استفاده شده در این رزمایش، گفت: دام‌های عشایر در این طرح علیه بیماری‌های آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز(۱Rev) و هاری بصورت رایگان واکسینه می شوند و پیش بینی می شود در این رزمایش ۵۰ روزه بیش از یک و نیم میلیون نوبت سر از دامهای عشایر تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرد.

وی گفت: کارشناسان دامپزشکی اعزام شده، کلاس‌های آموزشی نیز برای عشایر تشکیل می‌دهند تا در کنار عملیات واکسیناسیون، آموزش لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های دامی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان واکسیناسیون به موقع دام‌ها را مهمترین روش پیشگیری از بیماری‌های دامی دانست و از دامداران و عشایر خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha