۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
کشت گل نرگس در اراضی شیبدار مانع فرسایش خاک می شود
یک کشاورز گلستانی:

کشت گل نرگس در اراضی شیبدار مانع فرسایش خاک می شود

گرگان- میرشاه، تولیدکننده گل نرگس در گلستان گفت: گل نرگس گزینه مناسبی برای حفظ منابع خاکی و جلوگیری از فرسایش در اراضی شیبدار است.

حاج احمد میرشاه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بهترین محصول برای کشت در اراضی شیبدار گل نرگس است زیرا از فرسایش خاک جلوگیری می کند همچنین منظره زیبایی را ایجاد می کند.

این تولیدکننده گل نرگس افزود: کشت گل نرگس در اراضی شیبدار به دلیل ایجاد زیبایی بصری می تواند منجر به جذب گردشگر به مناطق شرق استان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای کشاورزی با خشکسالی و کم آبی روبه رو هستیم، بیان کرد: گیاه نرگس از نظر میزان مصرف آب جزو گیاهان کم آب بر است و با بارندگی در طول سال رشد می کند و نیاز به آبیاری ندارد.

به گفته این تولیدکننده گل نرگس، برای هر هکتار کشت گل نرگس بیش از ۷۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است تا پیاز این گل در زمین قراربگیرد و پس از آن کشت این محصول بعد از دوسال به سود دهی می رسد.

میرشاه یادآورشد: کشت گل نرگس در اراضی دیم امکان پذیر بوده و بارش‌های طبیعی باران در استان نیاز آبی این گیاه را به طور کامل تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: کشت گل نرگس از ابتدای اردیبهشت آغاز و تا شهریور ادامه دارد و برداشت این محصول در اواخر آذر آغاز و تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته میرشاه، میزان درآمد از تولید این محصول زیبا به عواملی نظیر قیمت روز بازار، میزان مهارت در تولید نرگس مرغوب و حجم عملکرد بستگی دارد.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha