سامانه مودیان به یکی از مهم‌ترین ابرپروژه‌های تبادل داده کشور تبدیل می‌شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سامانه مودیان به یکی از مهم‌ترین ابرپروژه‌های تبادل داده کشور تبدیل می‌شود

به همت سازمان امور مالیاتی کشور و با اجرایی شدن فاز دوم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، این سامانه به ابرپروژه تراکنش و داده محور کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از رسانه مالیاتی ایران، رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از سخنرانان اصلی دومین همایش تبیین قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار داشت: تا قبل از اجرا و راه اندازی سامانه مودیان، سامانه شاپرک، بزرگترین پروژه تراکنش در کشور بود که به همت سازمان امور مالیاتی، اکنون و در آستانه اجرایی شدن فاز دوم قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، این سامانه به ابرپروژه تراکنش و داده محور کشور تبدیل می‌شود.

باقری اصل با بیان اینکه با اجرای ۲۹ ماده و ۲۸ تبصره قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، داده‌های اقتصادی و مالیاتی در یک منظومه جمع آوری می‌شود افزود: رکن اصلی این قانون، ایجاد شفافیت اقتصادی (مالیاتی) و در گام بعدی، مشارکت مردمی است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری با سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این قانون در حالی بعنوان یکی از مهم‌ترین قوانین سامانه‌ای کشور در حال اجراست که برای ذینفعان خودش یعنی مودیان مالیاتی، جوایزی برای مشارکت بهتر در نظر گرفته است و این نشان از هوشمندی قانونگذار و اهمیت مشارکت مردمی در اجرای بهینه این قانون دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: سامانه مودیان از چند حیث اهمیت بسیاری دارد؛ از آن جمله می‌توان به نوع ابزار و تامین امنیت اطلاعات، حجم تراکنش‌ها و نوع داده‌های جمع آوری شده، فناوری‌های جدید و به روز اشاره کرد که استفاده از این امکانات، افزایش مشارکت و تمکین مودیان را درپی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی با این سامانه در حال بهبود و ارتقای خدمت رسانی به مودیان و کسب و کارهاست، گفت: این سامانه به حکمرانی داده در اداره امور اقتصادی کشور، هوشمند سازی، پیش بینی پذیری نظام اقتصادی و مالیات ستانی عادلانه کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha