۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
نامه شهریاری به رئیس جمهور در مورد پیش‌بینی سرانه درمان واقعی ایثارگران در بودجه ۱۴۰۲

نامه شهریاری به رئیس جمهور در مورد پیش‌بینی سرانه درمان واقعی ایثارگران در بودجه ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه ای به رئیس جمهور درخواست کرد، سرانه درمان واقعی ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی تا از بروز مشکلات سال جاری و افزایش نارضایتی آنان پیشگیری شود.

به گزارش بازار، متن نامه حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است:

حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

احتراماً همانگونه که کراراً و در مکاتبات متعدد به استحضار عالی رسانده شد، جامعه معزز ایثارگری به ویژه جانبازان عزیز علاوه بر مشکلات جدی فراروی تأمین داروی مورد نیاز خویش، در پرداخت هزینه های درمانی و دارویی با مشکلات جدی مواجه هستند و این در حالی است که به موجب مواد (۱۲) و (۱۳) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دولت مکلف است ۱۰۰ درصد هزینه های بهداشتی و درمانی ایشان را در ۳ سطح پایه، مکمل و خاص، پرداخت کند.

در حال حاضر متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار مورد نیاز واقعی، توسط سازمان برنامه و بودجه عملاً بخش عمده ای از ارائه دهندگان خدمات سلامت نسبت به لغو قرارداد خود با بیمه تکمیلی اقدام نموده و از سوی دیگر پرداخت خسارت متفرقه ی اسناد ایثارگران نیز از سوی بیمه مذکور با مشکل جدی مواجه هستند.

کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در چند جلسه و پس از بررسی با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور به این نتیجه رسیده است که علت اصلی تأخیرات صورت گرفته و لغو قرارداد ارائه دهندگان خدمات سلامت که موجبات نارضایتی جامع معزز ایثارگری را فراهم نموده است، واقعی ندیدن سرانه درمان مورد نیاز این عزیزان است.

متاسفانه سازمان برنامه و بودجه کشور جامعه ایثارگری را که علاوه بر بیمارهای خاص دوره سالمندی جانبازانی با جراحات و ضایعات ناشی از آن را دارا می باشند که به طور طبیعی هزینه های سرسام آوری را به همراه دارد، به مثابه سایر گروههای جامعه می پندارد این در حالی است که برابر مشاهدات علمی، بخش عمده هزینه های جاری جامعه معزز ایثارگری مرتبط با درمان این عزیزان است.

بنابراین استدعا دارد دستور اکید صادر فرمائید علاوه بر تأمین و پرداخت هزینه واقعی و مورد نیاز سال ۱۴۰۱، سرانه ی درمانی واقعی ایثارگران در بودجه سال ۱۴۰۲ را پیش بینی تا از بروز مشکلات سال جاری و افزایش نارضایتی ایثارگران به عنوان یادگاران معزز دوران دفاع مقدس، پیشگیری به عمل آید.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رزمنده بسیجی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 0
      رزمندگان داوطلب معسرفاقدبیمه مساعدت فرمایدخیلی برای درمان مشکل دارندمبلع ۴۵۰۰هزارتومان دریافت میکننددارای فرزندفاقدبیمه ایثارکردندرزمندگان