۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
فقدان نیروی آموزش دیده معضل جدی صنایع گلستان است
یک فعال اقتصادی:

فقدان نیروی آموزش دیده معضل جدی صنایع گلستان است

گرگان- فردوسی، مدیرعامل شرکت شیمی پژوهش گفت: کمبود یا فقدان نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده یکی از معضلات جدی صنایع گستان است.

ابوذر فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در این واحد صنعتی، روزانه ۴۰ تن تولید رول داریم که مواد اولیه شرکت های تولیدی و بسته بندی دستمال کاغذی است.
مدیرعامل شرکت شیمی پژوهش افزود: اولین واحد تولیدی ما در سال ۸۶ در شهرک صنعتی آق قلا، آن هم در راستای تولید کاغذ تی شو با ظرفیت پنج تن در روز آغاز کردیم.

وی ادامه داد: بعد از چند سال فعالیت، طرح توسعه این شرکت را در مکانی به عنوان شرکت شیمی پژوهش با ظرفیت ۴۰ تن در روز راه اندازی کردیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه نیروی انسانی در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند، افزود: در مجموع ۳۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تامین کننده حداقل ۷۰ تا ۸۰ کارخانه بسته بندی دستمال کاغذی در سطح کشور هستیم که این تامین مواد اولیه و نیاز کارخانجات در این شرایط تحریمی کمک بزرگی به واحدهای ذیل این صنایع کرده است.

فردوسی ضمن یادآوری اینکه هفت واحد تولیدی فعال کاغذ تی شو و بیش از چهار هزار صنایع پایین دستی در کشور فعال است، افزود: به دلیل استراتژیک بودن این محصول، مزیت صادراتی بسیار خوبی دارد.

او از صادرات این کالا در گذشته خبر داد و گفت: پیش از همه گیری ویروس کرونا، صادرات به کشورهای CAS داشتیم که به دلیل افزایش مصرف داخل پس از کرونا صادرات آن ممنوع شد.

وی درباره مزیت رقابتی کاغذ تی شو تولید ایران در تجارت خارجی گفت: دسترسی به مواد اولیه بهترین مزیت رقابتی ماست چراکه قیمت تمام شده محصول ما نسبت به هر کشوری ارزانتر است و کشش این محصول همگام با پیشرفت فرهنگ روز به روز در دنیا بیشتر می شود.

این تولید کننده مصرف سرانه هر ایرانی را سالانه شش کیلوگرم اعلام کرد و گفت: در گذشته میزان مصرف سرانه این محصول در کشور دو کیلو ۲۰۰ گرم بود.

او از افزایش تولید این واحد تولیدی خبر داد و گفت: در برنامه داریم که تولید این کارخانه ۱۰۰ تن در روز به سبد کالا اضافه شود که در این راستا زیرساخت‌ها آماده شده و امیدواریم هرچه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت شیمی پژوهش از نبود نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان یک معضل یاد کرد و گفت: باید برای این بخش تدابیری اتخاذ شود تا رشد و توسعه سرعت بیشتری بگیرد.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha