۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
تقویت مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی تاکید کرد

تقویت مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی

مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی تاکید کرد: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم.

به گزارش بازار، محسن شکراللهی؛ مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی ادامه داد: امروزه بیش از پیش نیازمند تحول صنعت در تکمیل زنجیره ارزش قطعه سازی، طراحی‌های صنعتی و خدمات پس از فروش و صادرات هستیم. تقویت مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی در خصوص خبر اخیر مبنی بر خرید جهیزیه ایرانی با پنجاه میلیون تومان عنوان کرد: منظور از تهیه جهیزیه ۵۰ میلیونی خرید کالای اصلی بود و در واقع معطوف به سه قلم کالای یخچال فریزر، لباسشویی و تلویزیون آن هم با تاکید بر سطح محصولات اقتصادی است.

محسن شکراللهی افزود: یکی از موفقیت‌های صنعت لوازم خانگی در کشور طی سال‌های اخیر عرضه محصولات به اصطلاح اکونومی برای مصرف کننده است.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت در چرخه یادگیری هستیم و برنامه‌ریزی کلان کشور باید از استراتژی جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات حرکت نماید و این مهم نیازمند گفتگوی بیشتر و اتخاذ رویکرد همکاری‌های مشترک و ارتقای دانش فنی است.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی در خصوص صادرات به کشورهای منطقه گفت: ما به دنبال صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید بازارسازی، نفوذ در بازارها و ثبات در بازارهای منطقه را سرلوحه قرار داده و مزیت‌های رقابتی در صادرات لوازم خانگی را تقویت کنیم، به خصوص مزیت‌های ایران در ارتباط با بازارهای منطقه باید ارتقا یابد.

شکرالهی تاکید کرد: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و محصولات با کیفیت و برندهای معتبر را حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوارهای ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش و تشویق برندهای معتبر محصولات شرکت‌هایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند، را شناسایی کرده و و با رتبه بندی فعالین صنعت و نشان‌های مطرح در صنعت لوازم خانگی بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.

شکرالهی در پایان گفت: با توجه به حرکت پرشتاب صنعت لوازم خانگی در تولید انواع محصولات، نیازمند هم افزایی بخش‌های مختلف وزارتخانه جهت تامین به هنگام و مناسب مواد اولیه و البته تسهیل در تامین مالی برخی از واحدها برای توسعه خطوط جدید و ماشین آلات هستیم.

کد خبر: ۱۹۵٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha