۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی مرکزی با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت فعال هستند
نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اراک:

بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی مرکزی با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت فعال هستند

اراک- نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اراک با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه و روابط بین الملل، صادرات صنایع استان را با چالش مواجه کرده است، گفت: بنگاه های موچک و متوسط صنعتی مرکزی با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت در حال ادامه فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، حامد امینی مصلح آبادی پیش از ظهر جمعه در جلسه اعضا و هئیت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک با منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم که در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور با سه هزار واحد صنعتی شناخته می شود و این استان صنعتی و بزرگ مشکلات آن هم متاسفانه بزرگ است.

وی با بیان اینکه بیشترین تبعات تحریم ها متوجه استان مرکزی و استانهایی است که در حوزه اقتصادی فعالیت دارند افزود: این مهم توجه ویژه مسئولان  استان و به ویژه نمایندگان مجلس را می طلبد.

امینی با بیان اینکه در استان مرکزی پنج یا شش صنعت بزرگ وجود دارد که سبب بروز مسائل سیاسی شده اند گفت: این صنایع تمام ظرفیت مدیریتی استان را به خود مشغول کرده اند زیرا متاسفانه نه برای استان تولید داشته و سبب رونق اقتصاد شده اند و نه مالیات پرداخت می کنند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اراک ادامه داد: در مقابل در استان مرکزی سه هزار واحد صنعتی متوسط و کوچک داریم که هم مالیات به استان پرداخت می‌کنند و هم اشتغال در استان ایجاد کردند و هیچ دغدغه و مشکلی هم برای استان ندارند.

وی اظهارداشت:متاسفانه در چند سال گذشته توجه مسئولین استان بیش از ۷۰ درصد به سمت چند شرکت و کارخانه بزرگ در استاندارد معطوف شده که هیچ گونه خاصیتی برای استان ندارند.

امینی با اشاره به ضرورت توجه مسئولان استان به بنگاه های کوچک و متوسط صنعتی استان افزود: می طلبد مسئولان به مسائل و مشکلات این بنگاه ها بپردازند چرا که بخشی از مشکلات این صنایع در سطح استانی و بخشی از آن در سطح ملی قابل پیگیری و رفع شدن است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اراک با اشاره به مشکلات این صنایع درسطح ملی افزود: مشکلاتی از قبیل تامین مواد اولیه و روابط بین الملل، بخش صادرات صنایع استان را با چالش مواجه کرد و سبب تعطیلی کارخانه ها شده وهم اینک این صنایع با کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت در حال ادامه فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۹٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha