۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
اعتبارات عمرانی قزوین ۱۲ درصد رشد داشت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قزوین:

اعتبارات عمرانی قزوین ۱۲ درصد رشد داشت

قزوین- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قزوین گفت: - اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان قزوین در سال ۹۹ نسبت به بودجه پارسال ۱۲ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، ابوالفضل یاری اظهار داشت:رشد ۱۲ درصدی اعتبارات عمرانی استان در حالی است که میانگین رشد این بودجه در سطح کشور ۹ درصد بوده است.

وی افزود: بودجه عمرانی استان قزوین در سال جاری حدود چهار هزار میلیارد ریال تعیین و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری قزوینگفت: توزیع بودجه عمرانی یا اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بین استان ها بر مبنای توسعه نیافتگی مناطق است و از آنجا که قزوین در شاخص های توسعه از میانگین کشور بالاتر است به همین دلیل نیز اعتبارات عمرانی خیلی از استان ها با شاخص های جمعیتی و ... کم تر یا مشابه از این استان بیشتر است البته تلاش ما این است تا با توجه به ظرفیت های اقتصادی استان و اینکه سرمایه گذاری در آنها از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است، بتوانیم سهم این اعتبارات را افزایش دهیم.

یاری یادآور شد: علاوه بر هزینه کرد بودجه یاد شده از سایر منابع اعتباراتی مانند توازن منطقه ای، جرائم رانندگی و ... نیز برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی استان استفاده خواهد شد که رقم این اعتبارات را تا ۶ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: موارد یاد شده به غیر از اعتبارات ملی است که به برخی طرح‌های عمرانی و برنامه های مطالعاتی آنها اختصاص پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری قزوین افزود: اعتبارات ملی تخصیصی به طرح ها و برنامه های قزونین بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد ریال متغییر است.

یاری در ادامه با اشاره به اختصاصی بخشی از بودجه عمومی کشور به توازن منطقه ای،گفت: این اعتبارات برای مناطق محروم و رفع شاخص های کم برخورداری توزیع می‌شود و در این راستا سه هزار میلیارد ریال به استان قزوین تخصیص می یابد که باید در توسعه مناطق روستاهای محروم که شامل ۱۲ دهستان در نقاط مختلف استان است، هزینه شود.

وی همچنین یادآور شد: اعتبارات جاری یا بودجه هزینه ای اختصاص یافته در سال جاری به استان قزوین نیز ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است که از حیث رشد در این حوزه، قزوین جزو ۱۰ استان کشور بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری قزوین گفت: رتبه استان ها در خصوص این بودجه حایز اهمیت نیست چراکه اعتبارات هزینه ای یا جاری براساس شاخص های نیروی انسانی تعیین می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha