۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای تولید یونولیت در تهران
عضو انجمن تولیدکنندگان یونولیت خبر داد

تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای تولید یونولیت در تهران

عضو انجمن تولیدکنندگان یونولیت گفت: به دلیل افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه در چند ماه اخیر، ۱۴ کارخانه از ۵۳ واحد تولید یونولیت در تهران به طور کامل تعطیل شده اند.

به گزارش بازار، عباس هاشمی گفت: علاوه بر تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای تولید یونولیت در تهران، ۳۰ کارخانه نیز برای فروش واحد تولیدی خود اقدام کرده اند.

هاشمی با اشاره به کمبود مواد اولیه تولید یونولیت در کشور افزود: سه ماه است که شرکت پتروشیمی پارس به عنوان تنها تولیدکننده منومر استایرن، که ماده اولیه صنعت یونولیت است تولیدی انجام نداده و ۲۵۰۰ تولیدکننده این صنعت را با چالش تامین مواد اولیه مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: چطور می‌شود کشوری که سرشار از ذخایر نفتی است و توان صادرات محصولات پتروشیمی را دارد، اما توان تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع خود را ندارد؟

این تولیدکننده یونولیت با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه این صنعت، گفت: قیمت منومر استایرن در مدت ۴ ماه ناگهان ۱۰ برابر شده و به بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسیده است؛ در حالی که قیمت جهانی آن یک دلار و هفت سنت است.

هاشمی با بیان اینکه بخش اندکی از منومر استایرن مورد نیاز صنایع از طریق واردات تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر، قیمت پایه این ماده اولیه که بیشتر از ترکیه و بخشی از آن از پاکستان وارد می‌شود، بین ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان است، اما در بازار بیش از ۲۳۰ هزار تومان به فروش می‌شود و برخی واردکنندگان نیز آن را ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

وی افزود: افزایش قیمت مواد اولیه نه تنها تولید را تعطیل کرده، بلکه موجب درگیری میان تولیدکنندگان شرکت‌های بزرگ لوازم خانگی با تولیدکنندگان یونولیت شده است.

هاشمی گفت: این افزایش قیمت موجب شده تا تولیدکنندگان یونولیت نتوانند براساس قراردادهای منعقد شده با این شرکت ها، یونولیت بسته بندی مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند؛ زیرا نه توان تولید دارند و نه می‌توانند با قیمت مندرج در قرارداد یونولیت را به فروش برسانند.

کد خبر: ۱۹۵٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha