۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
آغاز اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار| خرس ها بازار را در دست گرفتند
تحلیل بازار فارکس؛

آغاز اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار| خرس ها بازار را در دست گرفتند

جفت ارز یورو به دلار صبح روز چهارشنبه حدود ۱.۰۶۰۰ با اصلاح قیمت در بازار فارکس مورد معامله قرار گرفته و خرس ها بار دیگر کنترل بازار را در دست گرفتند.

به گزارش بازار؛ جفت ارز یورو به دلار صبح روز چهارشنبه حدود ۱.۰۶۰۰ با اصلاح قیمت در بازار فارکس مورد معامله قرار گرفته و خرس ها بار دیگر کنترل بازار را در دست گرفتند.

بر اساس این گزارش، جفت ارز اصلی بازار فارکس طی دو روز گذشته به دلیل عدم توانایی دلار در افزایش میزان بازدهی خزانه ایالات متحده و افزایش ترس از شکل گیری رکود گسترده در این کشور با ریزش مواجه شده است.

یکی از دلایل دیگر ریزش ارزش دلار در بازار به دلیل تغییرات ایجاد شده در سیاست های کلان بانک مرکزی ژاپن و پیرو آن، ریزش ارزش دلار در برابر ارز ملی این کشور به ویژه طی روز سه شنبه است.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) با افزایش نرخ به ۱۰۴.۱۰، روند نزولی دو روزه خود را با کسب سودهایی اندک پشت سر گذاشته که دللی آن به ثبات نسبی در بازدهی خزانه آمریکا باز می گردد.

آغاز اصلاح نرخ جفت ارز یورو به دلار| خرس ها بازار را در دست گرفتند

ژاپن بزرگترین دارنده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بوده و با اینحال، رویکرد توکیو در اتخاذ سیاست های اقتصادی جدید بانک مرکزی این کشور نشان از عزم ژاپنی ها برای جذب سرمایه به جای سرمایه گذاری رد اقتصاد کشورهای دیگر است که می تواند اوراق قرضه آمریکا را تحت الشعاع قرار دهد.

از سوی دیگر، امید به سرمایه گذاری های بیشتر دولت چین، به دلیل کاهش میزان پیش بینی های مثبت بانک جهانی برای رشد صنایع این کشور و آمادگی سیاست گذاران برای مبارزه با ترس از رکود، به جو بازار کمک خواهد کرد.

از نقطه نظر فنی، جفت ارز یورو به دلار (EUR/USD) از خط حمایت قبلی دو هفته ای عقب نشینی کرده و مقاومت فعلی این جفت ارز در محدوده ۱.۰۶۴۵ قرار دارد. با این حال، به نظر می رسد افزایش معاملات این جفت ارز و جذب سرمایه گذاران نیاز به آزمایش مجدد محدوده حمایت ۱.۰۵۸۰ داشته و لذا نرخ باید تا این سطح کاهش یابد.

کد خبر: ۱۹۵٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha