۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
۶۱ حلقه چاه اطراف دریاچه بین المللی زریوار مریوان مسدود شد
فرماندار مریوان:

۶۱ حلقه چاه اطراف دریاچه بین المللی زریوار مریوان مسدود شد

سنندج - احمدی؛ فرماندار شهرستان مریوان ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از دریاچه زریوار، گفت: طی چند ماه اخیر ۶۱ حلقه چاه در اطراف این دریاچه مسدود شده است.

اسماعیل احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حفاظت از دریاچه زریوار مریوان یکی از ضرورت های مهم در استان است و انتظار می رود از همه ظرفیت های قانونی در این راستا استفاده شود.

وی بر لزوم کارکرد بیشتر و بهتر کمیته شهرستانی برنامه مدیریت جامع تالاب بین‌المللی زریبار تاکید کرد و افزود: جلسات این کارگروه باید نتیجه بخش بوده و تمرکز دستور کار روی مشکلات اولویت‌دار باشد.

فرماندار مریوان به مسدود کردن ۶۱ حلقه چاه غیرمجاز در اطراف زریبار اشاره کرد و گفت: احداث خانه باغ‌های جدید و متعاقب آن حفر چاه‌های غیرمجاز از جمله مشکلات این بخش به شمار می رود.

وی ساخت و ساز غیرمجاز، شناسایی چاه ها و مسدود کردن آن را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: نظارت جدی بر هر گونه فعالیت در اطراف زریوار مریوان یکی از مسائل ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مسدود کردن دیگر چاه های مورد استفاده در اطراف زریوار، یادآور شد: با بهره‌برداری از شبکه پایاب سد گاران و ناحیه عمرانی ۱ و ۲ مریوان، استفاده از این چاه‌ها کنار گذاشته می‌شود.

احمدی با اشاره به گونه تهاجمی درخت پالونیا در پیاده رو دریاچه زریبار و مشکلاتی که ایجاد کرده بود گفت: با توجه به اینکه در جلسه قبل مصوب شده بود این درختان قطع شوند، خوشبختانه این درختان بدون مشکل توسط شهرداری و محیط زیست برداشته شد و امیداورم به زودی درختان جدیدی جایگزین شود

وی در پایان گفت: بر اساس مصوبات این کارگروه از این پس شهرداری دیگر از آب دریاچه زریبار جهت آبیاری فضای سبز داخل شهر استفاده نکند.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha