۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
 آزادراه «زنجان- قزوین» بهسازی اساسی می شود
مدیرکل راهداری استان زنجان:

آزادراه «زنجان- قزوین» بهسازی اساسی می شود

زنجان- قزوینیان، مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: انعقاد قرارداد برای بهسازی اساسی آزادراه «زنجان- قزوین» به مبلغ سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های سطح استان در سال جاری است.

جعفر قزوینیان در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۱۳۰ کیلومتر روشنایی فعال به طور عمده در آزادراه‌های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز وجود دارد|،گفت: بر اساس استانداردی که در کشور تعریف شده است نقش روشنایی در بروز سوانح رانندگی بیش از پنج درصد نیست.

وی بیان داشت: این اداره کل با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در ۳۲ راهدارخانه به استقبال زمستان رفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با بیان اینکه استان پنج هزارو ۸۴۶ کیلومتر راه شامل آزاد راه، بزرگراه، راه‌های فرعی و روستایی دارد،گفت:طی یک‌ماه گذشته و برای پشتیبانی لازم میزان نمک مورد نیاز راهدارخانه‌ها نیز تامین شده است.

قزوینیان تاکید کرد: انعقاد قرارداد برای بهسازی اساسی آزادراه زنجان- قزوین به مبلغ سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های سطح استان در سال جاری است و در بحث ایمنی راه‌ها نیز، خط‌کشی در محورهای استان به طول ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، نصب و تعمیرات حفاظ ایمنی به طول ۲۳ کیلومتر و تکمیل نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان - قزوین به طول پنج کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: در برنامه تحلیلی، نقاط پر تصادف بررسی می‌شود تا اقدامات لازم برای ایمن سازی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: مسیر قره پشتلو از جمله محورهای پرترافیک زنجان است و شکل هندسی این مسیر قوس‌های قائمی دارد که منطبق بر استاندارد نیست و در سفر رییس جمهوری نیز مصوب شد تا اقداماتی برای اصلاح آن انجام شود.

وی اظهار داشت: احداث راه جدید بر عهده راه و شهرسازی است و این اداره کل احداث راه اصلی در این مسیر را در دستور کار خود قرار داده که به دلیل نبود ردیف بودجه ملی، کار متوقف شده بود.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha