۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
هزینه بوتاکس چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه بوتاکس چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

بوتاکس یکی از محبوب ترین روش‌های درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک صورت است.

به گزارش بازار، بوتاکس یکی از محبوب ترین روش‌های درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک صورت است. نگاه بسیاری از افراد به بوتاکس در رفع چین و چروک و خطوط ریز صورت به چشم یک معجزه است. بوتاکس در واقع از کلمه "بوتولوس" به معنای سوسیس گرفته می شود و دلیل این نامگذاری هم به دلیل ارتباط این ماده با یک سم است.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس اسمی است که برای پروتئین فیلترشده مشتق شده از کلستریدیوم بوتولینوم تاکسین نوع A استفاده می شود. این پروتئین می تواند جلوی فعالیت انقباضی عضلات مد نظر و ارسال امواج عصبی به مغز را بگیرید. تزریق این پروتئین به ناحیه درمان، از آزادسازی ماده شیمیایی خاصی به اسم "استیل‌کولین" در بدن جلوگیری می کند.

بعلاوه بوتاکس منجر به تضعیف عضلات و محدودیت توان نمایش حالات نگرانی یا اخم و نهایتا به باز شدن خطوط ایجاد شده در عضله منجر می شود. شل شدن عضلات به هموارتر شدن ظاهر چین و چروک و نتیجتا ظاهر شاداب تر و جوانتری منتهی می شود.

هر وقت به بوتاکس فکر میکنیم، ناخودآگاه خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم و پیشانی به ذهن می آید. اما تزریق بوتاکس برای موارد بسیار بیشتری از صرفا رفع چین و چروک استفاده می شود. بوتاکس در ابتدا برای استفاده به منظور رفع پرش های ناخودآگاه چشمان مورد تایید قرار گرفت. سپس اثر موقت تزریق بوتاکس بر هموارسازی خطوط اخم و چین و چروک پوست مشخص شد؛ پزشکان در ادامه به تاثیر بوتاکس بر شل شدن عضلات سر و کمک به رفع میگرن دست پیدا کردند.

نزدیک به ۷۲ درصد از افرادی که تحت تزریق بوتاکس قرار می گیرند را زنان بین سنین ۳۰ تا ۵۵ سال تشکیل می دهند. بعلاوه دومین گروه بزرگی که از تزریق بوتاکس استفاده می کنند هم زنان بین ۱۹ تا ۲۹ سال هستند. اما در سالیان اخیر تعداد مردانی هم که به دلیل خواص ضدپیری این روش غیرجراحی به آن تمایل پیدا کرده اند نیز افزایش یافته است.

ماهیت غیرتهاجمی تزریق بوتاکس آن را به گزینه مطلوب زنان و مردان در تمامی سنین تبدیل کرده است. بعلاوه تزریق بوتاکس با مزایای مختلفی همراه است و همین مزایا باعث شده که هزینه تزریق بوتاکس، ارزشش را داشته باشد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

عملکرد بوتاکس چگونه است؟

هزینه بوتاکس چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

اعصاب برای انقباض عضلات، انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین را در محل برخورد ریشه اعصاب با سلولهای عضلانی آزاد می کنند. این مواد به گیرنده های روی سلولهای عضلانی می چسبند و انقباض یا کوتاه شدگی عضله را به همراه می آورد.

با تزریق بوتاکس می توان از ترشح استیل کولین و انقباض سلولهای عضلانی جلوگیری کرد. بوتاکس جلوی انتقال امواج از اعصاب به عضلات را می گیرد و همین موضوع به هموارتر شدن چین و چروک پوست منجر می شود. بوتولینوم تاکسین با کاهش انقباض عضلانی های غیرعادی به شل تر ماندن عضلات کمک می کند.

این فرایند تنها چند دقیقه طول می کشد و به بیحسی هم نیازی ندارد. بوتاکس به وسیله سوزن های ریز و درد بسیار جزئی در ناحیه مد نظر تزریق می شود. مشاهده اثر نهایی بوتاکس از ۳ تا ۷ روز طول می کشد. توصیه می شود تا حداقل از یک هفته قبل از درمان از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری شود. همچنین برای کاهش کبودی و خونمردگی، توصیه می شود که مصرف آسپیرین و داروهای ضدالتهاب نیز از دو هفته قبل از درمان متوقف شود.

بعد از انتقال مواد تزریق شده از درمیس به درون عضله، سیناپس های آن مسدود می شود. در نتیجه اگرچه فرمان حرکت یک عضله خاص از مغز صادر می شود، اما بوتاکس جلوی تکان خوردن عضلات را می گیرد.

عوامل موثر بر هزینه بوتاکس

عوامل بسیاری بر هزینه تزریق بوتاکس تاثیر می گذارند و زمان لازم برای اجرای درمان، وسعت ناحیه درمان، نتایج مد نظر، محل زندگی و مواد لازم برای تزریق بوتاکس از جمله عوامل موثر بر هزینه بوتاکس است.

بعلاوه باید بدانید که بوتاکس یک درمان موقتی است ولی می توان با تکرار درمان به حفظ نتایج تزریق بوتاکس کمک کنیم. برای مثال برای محاسبه هزینه سالیانه بوتاکس خطوط پنجه کلاغی باید علاوه بر هزینه درمان، هزینه جلسات ترمیمی را نیز در نظر بگیرید.

هزینه بوتاکس شامل چه مواردی می‌شود؟

هزینه بوتاکس چقدر است؟ به چه عواملی بستگی دارد؟

شاید بخواهید بدانید که هزینه بوتاکس حدودا چقدر است؛ تعداد واحدهای بوتاکس استفاده شده برای دستیابی به نتیجه مد نظر، عامل اصلی تعیین کننده هزینه بوتاکس است.

دستمزد جراح، مواد استفاده شده در طول درمان (دستکش، سوزن، بیحس کننده) در کنار بوتاکس تزریق شده از عوامل دیگر موثر بر هزینه بوتاکس است؛ هزینه جلسات ترمیمی مورد نیاز برای حفظ نتایج را نیز فراموش نکنید. بعضی مراکز خدمات درمانی ممکن است برای جذب حداکثری رضایت بیمارانشان، طرح‌های پرداختی مختلفی را ارائه کنند.

هزینه بوتاکس چقدر است؟

بهترین راه محاسبه هزینه بوتاکس، محاسبه تعداد واحدهای تزریق شده بوتاکس است. اگرچه روند مشخصی برای تعداد واحد بوتاکس لازم در هر جلسه درمان وجود دارد، اما عواملی مثل جنسیت، حجم عضلانی، شدت مشکل و نتایج مورد انتظار منجر به تغییر حجم مورد نیاز می شود. جدول زیر، برآوردی کلی از تعداد واحد بوتاکس مورد نیاز برای نقاط مختلف است.

میانگین تعداد مورد نیاز بوتاکس استفاده شده برای نقاط مختلف

محل تزریق بوتاکس

میانگین تعداد واحد مورد نیاز

پیشانی (خطوط افقی)

۱۵ تا ۲۰ واحد

خطوط اخم

۲۰ تا ۳۰ واحد

خطوط پنجه کلاغی

۲۰ تا ۳۰ واحد

ابروها

۲۰ تا ۴۰ واحد

بینی

۲۰ تا ۳۰ واحد

چانه

۱۰ تا ۲۵ واحد

خط فک

۲۰ تا ۳۰ واحد

هایپرهیدروز (تعریق بیش از حد)

۸۰ تا ۲۰۰ واحد

ساق پا

۸۰ تا ۲۰۰ واحد

هزینه روش‌های تزریق زیبایی دیگر چقدر است؟

هزینه تزریق چربی به نواحی مختلف صورت و بدن با توجه به لزوم اجرای لیپوساکشن، در مقایسه با روش‌های تزریق زیبایی دیگر بالاتر است. همچنین در تعیین قیمت تزریق ژل، معمولا برند ژل و ناحیه درمان مهم است. بوتاکس معمولا ارزان ترین روش تزریق زیبایی است اما بعضی درمان ها به ترکیب ژل و بوتاکس نیاز دارد که در اینصورت هزینه ژل نیز مازاد بر هزینه بوتاکس محاسبه می‌شود.  اما ماندگاری ژل (مثل ژوویدرم) از بوتاکس بیشتر است و از نه ماه تا یک سال باقی می ماند، در حالیکه ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس معمولا از سه تا چهار ماه است. تزریق چربی می تواند یک گزینه عمری باشد یا در اثر بروز تغییرات شدید، شکل خود را از دست بدهد.

منبع: https://drelnazahmadi.com

کد خبر: ۱۹۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha