۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم
در گفتگو با بازار تاکید شد؛

مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم

گرگان- افتخارالدین، عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور گفت: با قیمت گذاری دستوری مخالف هستیم زیرا اختلاف قیمت ارز نیمایی با آزاد باعث بروز برخی دخالت ها می شود.

رضا افتخارالدین در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با قیمت گذاری دستوری مخالف هستیم زیرا وقتی نرخ ارز نیمایی با ارز آزاد چند هزار تومان اختلاف دارد برخی دخالت های بی جا را پدید می آورد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور گفت: در زمانیکه واردات و صادارت آزاد و ارز تک نرخی بود و کار راحتتر انجام می شد.اما در سال های اخیر این دستکاری ها در نرخ های دستوری باعث ایجاد یکسری امضاهای طلایی و فساد شده است.

وی افزود: اگر نرخ ارز حتی بالاتر از این هم قیمت گذاری شود باید تک نرخی باشد. وقتی قیمت ارز چند نرخی می شود کیفیت در اولویت دوم و بهره وری در اولویت های بعدی قرار می گیرد.

او با بیان اینکه برای هر تولید کننده ای کیفیت اصل است، افزود: هیچ کدام از واحدهای تولیدی دوست ندارد از کیفیت خود کم کرده و به برند خود آسیب بزنند.

وی ادمه داد: با توجه به تک نرخی شدن ارز، در حال حاضر تمام کارخانه ها در کیفیت با یکدیگر رقابت می کنند و با همان کیفیت در قیمت هم به شدت با همدیگر رقابت دارند اما اگر دوباره نرخ ارز دو نرخی و قیمت ها دستوری شود باز هم شرایط به روال قبل خواهد بود.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور درباره دریافت مالیات، گفت: با اصل پرداخت مالیات موافق هستم زیرا کشور جزو رده های آخر در بحث میزان دریافت مالیات است درحالیکه تمام کشورها مالیات زیادی از مردم دریافت می کنند و البته خدمات بیشتری هم در بخش های مختلف به مردم می دهند.

وی با تاکید بر اینکه عدالت مالیاتی باید رعایت شود، افزود: در حال حاضر ۸۰ تا ۸۵ درصد از افراد مالیات نمی دهند و از این مقداری که مالیات می دهند هم ۱۰ درصد کارخانه و واحدهای تولیدی هستند که باید حمایت شوند و مالیات پرداخت نکنند.

افتخارالدین خاطر نشان کرد: بسیاری از مغازه ها هستند که درهمین شهر گرگان شناخته شده اند و مالیات کمی پرداخت می کنند در صورتی که برای واحدهای تولیدی با درآمد کمتر مقدار مالیات بیشتری در نظر گرفته می شود. باید عدالت مالیاتی رعایت شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام طیور آبزیان کشور در خاتمه اضافه کرد: امسال برای اولین بار بعد از سال ها دولت مالیات تولیدکننده ها را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش داده و قرار است درسال های آینده این عدد کمتر شود و به یک رقم معقولی برسد.

کد خبر: ۱۹۵٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha