۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
گلستان به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل می‌شود
در گفتگو با بازار؛

گلستان به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل می‌شود

گرگان- عرب احمدی، مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان از توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم و شیبدار استان خبر داد و گفت: گلستان در آینده به قطب تولید گیاهان دارویی تبدیل می‌شود.

علی اکبر عرب احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به جهت جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع خاک و آب در استان باید زارعان به کشت گیاهان کم آب بر روی بیاورند.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: گیاهان دارویی به علت کم آب بر بودن بهترین جایگزین برای کشت های سنتی با مصرف آب بالا هستند و با توجه به ارزش افزوده ای که این محصولات دارند از نظر اقتصادی برای کشاورز مقرون به صرفه خواهد بود.

عرب احمدی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در گلستان در حال افزایش است، بیان کرد: گلستان با توجه به تنوع اقلیم و شرایط خاکی که دارد در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های تولید محصولات گیاهان دارویی تبدیل خواهد شد.

وی یادآورشد: با توجه به طرح جهش تولید در دیمزار ها، چندسالی است که کشت گیاهان دارویی را در استان آغاز کرده ایم زیرا گلستان شرایط خوبی برای کشت های نشائی دارد.

به گفته وی، در حال حاضر در شهرستان گرگان، علی آباد، بندرگز، کردکوی، گنبد، آزادشهر و فاضل آباد بسیاری از زارعان به کشت گیاهان دارویی مانند نعنا فلفلی، بادرنجونه، سیاه دانه و زیره سبز مشغول اند.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه نوار شمالی استان مناطق مناسبی برای کشت زیره سبز است، گفت: با توجه به بارندگی هرسال بین سه تا پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیره کشت می شود.

وی با بیان این موضوع که استان گلستان در بخش گیاهان دارویی نوپا است، افزود: باید برای ایجاد صنایع تبدلی و بسته بندی برای این محصولات تصمیمی جدی گرفت تا ارزش افزوده نصیب استان شود.

به گفته عرب احمدی، امسال در بیش از هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان سیاه دانه کشت شده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha