۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
اضافه بار خودروهای سنگین معادن بلای جان راه‌های روستایی قزوین است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین:

اضافه بار خودروهای سنگین معادن بلای جان راه‌های روستایی قزوین است

قزوین-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: اضافه بار خودروهای سنگین معادن استان قزوین امروز به بلایی برای جان راه‌های روستایی قزوین تبدیل شده است و هر ساله خسارات زیادی را به راه‌های استان وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، جواد حق لطفی پنجشنبه شب در جلسه نشست شورای معادن استان قزوین که با حضور هدایت‌الله جمالی‎پور استاندار قزوین و جمعی از مدیران استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 7 هزار و 880 مورد خودروی سنگین معدن با اضافه باری نزدیک به 2 هزار و 300 تن در استان قزوین شناسایی و برخورد با این خودروها صورت گرفت.

وی بیان کرد :همین آمار نشان دهنده حجم گسترده تخلفات این حوزه در استان قزوین است که توانسته راه‌ها و تاسیسات مسیرهای استان را مورد تخریب قرار دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین عنوان کرد: تردد خودروهای سنگین حامل اضافه بار در راه‌های روستایی استان توانسته است خسارات زیادی را به این مسیرها وارد کند و از سوی دیگر موجب افزایش احتمال تصادفات در این راه‌ها شده است.

حق لطفی گفت: سال گذشته اقدامات زیادی برای مقابله با این اقدام صورت گرفت که الزام معادن متخلف به خرید باسکول برای وزن کشی خودروهای سنگین از این اقدامات در کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین سه دستگاه باسکول نیز به صورت سیارتهیه شد تا متخلفین دراین حوزه با وزن کشی در مسیرها عبوری مشخص و با آنها برخورد شود.

اضافه بار خودروهای حامل مواد معدنی راهکار  مدیریت هزینه‌ها

تقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن قزوین  نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به مشکلاتی که قیمت نامناسب شن و ماسه در استان قزوین ایجاد کرده است بیان کرد: بالا بودن قیمت شن و ماسه موجب شده تا خریداران و رانندگان ماشین‌های سنگین برای مدیریت هزینه تلاش کنند تا با افزایش بار از بخش هزینه‌های حمل و نقل بکاهند.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف فاحشی بین قیمت شن و ماسه در استان قزوین و برخی از استان‌های همجوار وجود دارد که باید روندی منطقی برای مدیریت قیمت و هزینه این مواددر استان قزوین تدوین شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین همچنین گفت: اصلاح قیمت و استفاده از ابزارهای کنترلی و باسکول‌های هوشمند وزن کشی می‌تواند در اجرای الزام قانونی برای اجرای حداکثر بار در ماشین‎های سنگین در قزوین موثر باشد.

کد خبر: ۱۹٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha