۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
اختصاص تسهیلات ۱۰ درصدی به اتحادیه‌ها برای خرید مازاد مرغ

اختصاص تسهیلات ۱۰ درصدی به اتحادیه‌ها برای خرید مازاد مرغ

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت متعهد شده است در ازای خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان تسهیلات ۱۰ درصدی به اتحادیه‌ها اختصاص دهد.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نشست پیگیری اجرای الگوی کشت و کشت قراردادی در جمع خبرنگاران افزود: طبق جلسه‌ای که هفته گذشته با اتحادیه مرغداران داشتیم، اتحادیه متعهد شد که مازاد مرغ در بازار را خریداری کند و وزارت جهاد کشاورزی هم متعهد شده تسهیلات ۱۰ درصدی را با احتساب هر ۵ یا ۶ هزار تن، ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار دهد.

قربانی افزود: با توجه به میزان خرید و تعدیلات قیمتی در رابطه با خرید نوبت دوم مرغ مازاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

قربانی با بیان این که تمام امکانات و سردخانه‌های پشتیبانی امور دام کشور در اختیار اتحادیه‌ها قرار گرفته است، ادامه داد: اتحادیه‌ها برای حمایت از مصرف کننده به این خرید اقدام خواهند کرد، با حمایت مصرف کننده از تولید کننده نیاز است که بخش تولید هم از مصرف کنندگان حمایت کند.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که در تمام دنیا مدیریت تولید و تنظیم بازار بر عهده اتحادیه‌ها است، گفت: اتحادیه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند و در تنظیم بازار نقش داشته باشند.

قربانی در رابطه با ممنوع نبودن صادرات مرغ نیز گفت: تمام زنجیره‌ها می‌توانند تولیدات خود را با اهداف صادراتی انجام دهند و هیچ‌گونه ممنوعیتی در زمینه صادرات نخواهیم داشت لذا می‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدت در زمینه تولید مرغ، صادرات مرغ و واردات نهاده‌های دامی داشته باشند.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha