۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
تزلزل در بازار طلا و نفت، با انتقام سخت/ قیمت طلا و نفت باز هم صعودی شدند
هر انس طلا در آستانه 1600 دلار قرار گرفت

تزلزل در بازار طلا و نفت، با انتقام سخت/ قیمت طلا و نفت باز هم صعودی شدند

حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی بازارهای جهان را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت نفت سقف ٨ماهه خود را شکاند، قیمت نفت برنت درپی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکایی در عراق با رشد ۴.۵ درصدی به سقف ۷۲ دلار نزدیک شد.
این رقم بیشترین قیمت نفت در طی ۸ ماه گذشته است. نفت برنت هم اکنون با کمی اصلاح رقم ۶۹ دلار و ۲۳۳ بازگشته است.

قیمت هر اونس طلا به بیش از 1594 دلار رسید، پس از حمله ایران به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق قیمت دلار از ۱۶۰۰ دلار برای هر اونس بالاتر رفت و بیت‌کوین در عرض یک ساعت افزایش ۲۰۰دلاری را تجربه کرد 

سهام توکیو غرق شد

این تیتر خبرگزاری کیودو ژاپن در واکنش به افت شاخص بورس این کشور بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی است، این خبرگزاری تصریح کرده است:  سهام توکیو صبح روز چهارشنبه سقوط کرد، و Nikkei برای اولین بار از ماه نوامبر به زیر ۲۳هزار خط سقوط کرد، زیرا تنش های خاورمیانه پس از شلیک موشک به ایران در پایگاه های عراقی که میزبان نیروهای آمریکایی هستند، افزایش یافته است.

نیکی بیش از ۶۰۰ امتیاز در یک نقطه از دست داد. شاخص سهام بورس نیکی ۴۶۱.۰۸ واحد در روز سه شنبه به ۲۳۱۱۴.۶۴ رسید. شاخص گسترده تر Topix از همه شماره های بخش اول در بورس توکیو ۳۱.۲۹ امتیاز یا ۱.۸۱ درصد سقوط کرد و این سقوط در کشوری که تورم آن زیر یک درصد است بسیار سهمگین است.

همچنین دلار آمریکا در برابر ین ژاپن بیشترین سقوط چند ساله خود را تجربه کرد و تقاضا برای فروش دارایی های دلاری سرمایه گذاران ژاپنی افزایش یافت.

پس از اینکه ایران بیش از دهها موشک بالستیک را هدف قرار داد که حداقل دو پایگاه نظامی عراق میزبان نیروهای نظامی و ائتلاف آمریکایی بود ، طیف گسترده ای از سهام از جمله حمل و نقل دریایی ، ابزار دقیق و مسایل مربوط به املاک و مستغلات به فروش رسید.

یوتاکا میورا ، تحلیلگر ارشد فنی شرکت کارگزاری Mizuho Sec ژاپن گفت: "سرمایه گذاران تصور می کردند که یک اقدام نظامی مستقیم از سوی ایران وجود نخواهد داشت."

میورا اضافه کرد: "اگر ایران دور دیگری از حملات را انجام دهد یا ایالات متحده تلافی کند ، انتظار می رود که Nikkei شاخص بورس ژاپن در حدود ۲۲،۰۰۰ خط سقوط کند."

سرمایه گذاران ابتدا در شرایطی با ریسک پذیری ، دلار را در برابر ین فروختند ، اما بعداً پس از نگرانی های احتمالی ، دوباره آن را خریداری کردند.

کد خبر: ۱٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha