۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
چین و ترکیه، رقیب ایران در اوراسیا
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی عنوان کرد

چین و ترکیه، رقیب ایران در اوراسیا

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه چین و ترکیه رقیب ایران در بازار اوراسیا هستند گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و نیاز واحدهای تولیدی به سرمایه، صنایع مادر باید فروش اعتباری را از سر بگیرند.

به گزارش بازار، عباس هاشمی گفت: سالانه این کشورها ۳۰۰ میلیارد دلار واردات دارند که ۹۰ درصد بازار مربوط روسیه است. قبلا به لحاظ استانداری ورود به روسیه سخت بود، اما الان با توجه به تحریم ها بازار روسیه بازار خوبی برای صنعت کشور ما است. اما چین و ترکیه رقیب ایران در این بازار هستند. اگر از این ۳۰۰ میلیارد، سه درصد هم بگیریم نزدیک ۱۰ میلیارد ارزش صادرات خواهد بود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات که سد راه توسعه صنعت و صادرات است، عدم اطمینان واحدها از استمرار تامین مواد اولیه است، اظهار کرد: در بخش فولاد، مس، آلومینیوم و پتروشیمی تغییر مدام نرخ ارز و میران عرضه در بورس کالا باعث شده به لحاظ کمی و کیفی تامین مواد اولیه دچار نوسان باشد و امکان نوشتن قراردادهای بلند مدت نیست. شاه بیت مشکلات تورم است. همچنین تفاوت نرخ ارز آزاد با نرخ ارز نیما آسیب جدی به صادرات می‌زند. تحریم ها هم باعث افزایش هزینه مبادلات، محدودیت نقل و انتقال ارز، محدود شدن همکاری با شرکا و غیره شده و در این ششرایط بانک‌ها نیز به دلیل محدودیت منابع، سیاست‌های انقباضی در پیش گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha