۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
قیمت میوه‌های شب یلدا در اصفهان تغییر چندانی نخواهد داشت
دبیر اتحادیه فروش میوه و تره‌بار اصفهان:

قیمت میوه‌های شب یلدا در اصفهان تغییر چندانی نخواهد داشت

اصفهان - ابراهمیان؛ دبیر اتحادیه فروش میوه و تره‌بار اصفهان گفت: امسال به دلیل وضعیت اقتصادی مردم و وفور بار، قیمت میوه‌های شب چله در اصفهان تغییر چندانی نخواهد داشت.

بهنام ابراهیمیان در گفت و گو با بازار در پاسخ به این سوال که آیا در شب یلدا مانند سال های گذشته تکرار گرانی در بازار میوه و تره بار اتفاق می افتد یا خیر، اظهار کرد: هم اکنون قیمت گذاری میوه به شکل هفتگی انجام می شود دلیل آن هم تغییرات جوی و فصل برداشت و خشکسالی و بارندگی و کمبود یا زیاد شدن میوه ها است.

وی افزود: هر ساله سعی می شود که در روزهای پایانی آذرماه قیمت میوه تغییر خاصی نداشته باشد اما به این علت که تقاضا در این ماه افزایش می یابد و با صادرات میوه های گلخانه‌ای از اصفهان نیز روبرو هستیم ممکن است تغییرات نه چندان فاحش در بازار میوه انجام شود.

دبیر اتحادیه فروش میوه و تره‌بار اصفهان ادامه داد: سعی کرده ایم که این تغییرات زیاد نباشد و مردم بتوانند شب یلدا را با آرامش طی کنند و با توجه به اینکه امسال نیز با فراوانی میوه در میادین میوه و تره بار روبرو هستیم این اتفاق خواهد افتاد.

ابراهیمیان تاکید کرد: مردم از میادین میوه و یا بازارهای میوه که با قیمت های مناسبی میوه عرضه می شود میوه خریداری کنند.

افزایش قیمت میوه‌های خارجی

ابراهیمیان در پاسخ به این سوال که چرا میوه فروشان بالارفتن قیمت دلار را به افزایش قیمت میوه‌ها ربط می دهند، گفت: بالتبع قیمت میوه‌های خارجی مثل آناناس، موز و میوه هایی که تولید ایران نیست و از کشورهای دیگر وارد می شود و به اصطلاح وارداتی محسوب می شود با قیمت دلار سنجیده می شود و برحسب بالا و پایین رفتن قیمت دلار قیمت گذاری می شوند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بر اساس نرخ دلار هرکیلوگرم موز خارجی در میدان اصفهان به ۴۶ هزار تومان، آناناس کیلویی ۹۰ هزار تومان و نارگیل کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده و هرچه به شب یلدا نزدیک می‌شویم قیمت این سه قلم میوه احتمالاً گران‌تر نیز می‌شود.

دبیر اتحادیه فروش میوه و تره بار اصفهان تاکید می کند: امسال به دلیل وضعیت اقتصادی مردم و وفور بار، قیمت میوه‌های شب چله تغییر چندانی نخواهد داشت به این خاطر که به دلیل تورم موجود، عرضه از تقاضا نیز بیشتر نیست و قیمت ها نیز تغییر محسوسی ندارند.

کد خبر: ۱۹۴٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha