۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
هزینه درمان ریزش مو: از داروها تا جراحی

هزینه درمان ریزش مو: از داروها تا جراحی

احتمالا زمانی که شما هم طاسی موی سر خود را در آیینه میبینید از خود میپرسید که هزینه درمان ریزش مو چقدر است؟

به گزارش بازار، احتمالا زمانی که شما هم طاسی موی سر خود را در آیینه میبینید از خود میپرسید که هزینه درمان ریزش مو چقدر است؟ و از طرفی نگران این هستید که تنها گزینه مناسب درمان ریزش مو بسیار گران، دشوار یا دردناک باشد.

افراد زیادی که در مراحل اولیه طاسی سر با الگوی مردانه یا زنانه درگیر هستند، بدون داشتن امیدی، شاهد کم پشتی موهای سر خود هستند. اما نباید از این مشکل فرار کرد. از طرفی، راه حل این مشکل درمان‌های موضعی ناخوشایند ریزش مو یا مصرف قرص‌های تجویزی که عوارض جانبی بسیار خطرناکی دارند، نیست.   

اما از آنجایی که سلامتی عمومی و داشتن موهای سالم موجب افزایش زیبایی و جذابیت چهره شده و با موفقیت در مراحل مختلف زندگی همراه است، این موارد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و پرداخت هر هزینه‌ای برای حفظ آنها ارزش دارد. اما با توجه به محدود بودن بودجه مالی اکثریت افراد، صرف سالانه میلیون‌ها تومن هزینه برای درمان ریزش مو به روش‌های غیر موثر، امری است که باید از آن بدور باشید.

هزینه درمان ریزش مو

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که در حالت کلی، تعداد طبیعی ریزش مو در روز بین ۸۰ الی ۱۰۰ تار مو است. با اینکه هر فردی این ریزش مو را تجربه میکند اما تا بحال هیچگونه تحقیق علمی نبوده که صحت این امر را تایید کند. نوسانات هورمونی و سایر عوامل متعددی در تعیین محدوده برای ریزش طبیعی مو نقش دارند.

اما بیایید با نگاهی به این اعداد و ارقام، در حالی که امیدواری خود را حفظ میکنیم، نکاتی هم یاد بگیریم. اگر بگوییم ما روزانه ۸۰ تار مو از دست میدهیم، این ریزش مو در ماه به ۲۴۰۰ عدد تار مو میرسد. بنا به گفته متخصصین درمان ریزش مو، قیمت کاشت مو برای ۲۴۰۰ عدد تار مو، میلیون‌ها تومان میشود.

با دانستن این نکته، میتوانید تصویر واضح‌تری از هزینه درمان ریزش مو داشته باشید و شاید تمایل بیشتری به تلاش برای به حداقل رساندن میزان ریزش موی خود در حال و در آینده داشته باشید. از اینرو، چه کاری باید بکنید؟ بیایید انواع گزینه‌های درمانی ریزش مو را بررسی کنیم.

محلول ماینوکسیدیل

هزینه درمان ریزش مو: از داروها تا جراحی

برخلاف سایر روش‌های درمانی که برای درمان ریزش موی مردان مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است، زمانی که صحبت از درمان‌ موضعی میشود، ثابت شده‌ترین گزینه درمانی محلول ماینوکسیدیل است که هم برای مردان و هم در زنان موثر است. ماینوکسیدیل یک بازکننده کانال پتاسیمی است که موجب هیپرپلاریزه شدن غشای سلولی می‌شود. از لحاظ تئوری، این ماده با گشاد کردن رگ‌های خونی و باز کردن کانال‌های پتاسیم، این امکان را فراهم میسازد تا اکسیژن، خون و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو برسد. محصولات متعدد بدون نسخه حاوی ماینوکسیدیل در بازار موجود هستند  که هرکدام قیمت متفاوتی دارند. ماینوکسیدیل یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های درمان ریزش مو است.

مزوتراپی مو

هزینه درمان ریزش مو: از داروها تا جراحی

حتما شما هم تا به حال، بارها درباره درمانی بنام مزوتراپی مو شنیده‌اید. در مزوتراپی مو، ترکیبی از مواد مختلف تقویتی حاوی ۵۱ ماده فعال شامل پپتیدهای زیست تقلید، ویتامین ب کمپلکس، نمک معدنی، کوآنزیم‌ها، هیالورونیک اسید (که برای افزایش ضخامت الیاف مو حیاتی است)، اسیدهای آمینه، فاکتورهای رشد و آنتی اکسیدان‌ها در کلینیک پوست و مو به درون پوست سر تزریق می‌شود که تمامی این موارد برای متعادل کردن چربی پوست سر و تغذیه پوست سر ضروری و مهم هستند.

ترکیباتی که طی مزوتراپی مو به پوست سر تزریق میشوند، موجب تغذیه پوست سر شده، ضخامت الیاف مو و رشد مو را تقویت می‌کنند و نهایتا به جلوگیری از ریزش موی سر کمک می‌کنند که این امر موجب ترمیم، بازیابی و تحریک رشد موی سر میشود. هزینه مزوتراپی مو به میزان تخصص و مهارت تزریق کننده، موقعیت مکانی کلینیک، تعداد جلسات درمان مورد نیاز و امکانات مورد استفاده در طول درمان بستگی دارد. مزوتراپی ارزش هزینه کردن آن را دارد زیرا روش ماندگاری است و افراد با شرکت در ۸ الی ۱۲ جلسه می توانند نتیجه عالی اثر بخشی این روش را مشاهده کنند.

تزریق پی آر پی (PRP)

یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های درمان ریزش موی سر، تزریق پی آر پی (PRP) یا پلاسمای غنی از پلاکت است. طی این روش درمانی، خون فرد به داخل لوله‌های مخصوص کشیده شده و سپس در دستگاه سانتریفیوژ قرار میگیرد تا خون تصفیه شده و به اجزای مختلف سازنده خود جدا شود. یکی از این اجزا پی ار پی است که دارای بیشترین غلظت پلاکت خون بوده و درصد بالایی از فاکتورهای رشدی و عوامل احیا کننده سلول‌ها را دارد. تزریق پی آر پی به پوست سر میتواند روند رشد مو را تحریک کند. تزریق پی آر پی معمولا طی ۴ جلسه با وقفه ۴ ماهه بین هر درمان انجام میشود. از اینرو، هزینه این درمان طی هر جلسه بصورت جداگانه اخذ میشود. برای تشخیص و مشاوره گرفتن در رابطه با این روش درمانی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

کاشت مو

برای افرادی که موهای کم پشتی داشته یا دچار طاسی موی سر هستند، کاشت مو بهترین روش درمان خواهد بود. کاشت مو نوعی عمل زیبایی است که طی آن موها از قسمت خاصی از پوست سر (که به آن ناحیه اهدا کننده میگویند) برداشته شده و در ناحیه دیگری از پوست سر پیوند زده شده یا کاشته میشود.

به عبارتی دیگر، کاشت مو یعنی برداشتن مو از یک قسمت از پوست سر که تحت تأثیر طاسی با الگوی مردانه قرار نمی‌گیرند و انتقال آنها به مناطقی که دچار کم پشتی یا طاسی شده‌اند.

انواع روش‌های کاشت مو

کاشت مو به دو روش کلی پیوند فولیکولی به روش FUT یا کاشت مو به روش FUE (اف یو ای) انجام میشود. این دو روش با کمی تفاوت از هم، نتایج مشابهی را ایجاد میکنند.

  • کاشت مو به روش FUE

روش FUE یک روش نوین در جراحی ترمیم یا کاشت مو است. این روش شامل برداشتن منفرد یا تک به تک واحدهای فولیکولی مو و پیوند آنها به یک منطقه جدید میشود. برای انجام این روش کاشت، جراح از میکرو پانچ‌ استفاده می‌کند تا موهای سر را با کمترین جای زخم ممکن بردارد.

مزیت روش FUE این است که جای زخم یا اسکار بزرگی ایجاد نمیکند و بجای آن صدها اسکار ریز ایجاد میکند که پس از بهبودی چندان قابل رویت نیستند. این روش برای افرادی که رنگ موی روشنی دارند مناسب است چرا که جای زخم ناشی از کاشت مو در این روش نیازی به پوشانده شدن ندارد.

  • پیوند فولیکولی یا کاشت مو به روش FUT

در پیوند فولیکولی یا کاشت مو به روش FUT، موی مورد نیاز کاشت بصورت استریپ یا نواری از منطقه اهدا کننده که معمولاً در نزدیکی پشت سر است جدا می گردد. این نوار از موهای ناحیه اهدا کننده به نواحی کم پشت شده پوست سر منتقل شده و پیوند میخورد.

مزیت کاشت مو به روش FUT این است که درصد بقای موهای کاشته شده در این روش نسبت به روش FUE بیشتر است. با این حال، یکی از معایب کاشت به روش FUT این است که جای زخم بزرگتری در پشت سر برجا میگذارد که کاملا قابل رویت است. از طرفی، باید توجه داشته باشید که موفقیت هریک از این روش‌های کاشت مو تا حدودی به جراح یا متخصص پوست و مو که جراحی را انجام میدهد، بستگی دارد.

از اینرو، کاملا مشخص است که کاشت به روش FUE بیشتر از روش FUT زمان میبرد و غالبا برای مناطق کوچکتر درمانی مناسب است. با این حال، هر دوی این روش‌ها به غیر از تفاوت در جای زخم، نتایج طبیعی یکسانی بدست میدهند.

هزینه کاشت مو

از آنجایی که تعداد گرافت مو و جلسات درمانی مورد نیاز در هر مورد متفاوت است، هزینه کاشت موی سر  نیز در هر مورد متغیر خواهد بود و هزینه آن از هزینه دیگر روش‌های کاشت مو مانند هزینه کاشت ابرو، کاشت سیبیل و... بیشتر خواهد بود. این روش نوعی جراحی بوده و به همین دلیل نیاز به حضور چندین کادر پزشکی دارد و ممکن است طی چندین جلسه نیز انجام شود. از این‌رو، هزینه کاشت مو بالا می‌باشد. لطفا قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که مزایا و معایب کاشت مو را به طور دقیق میدانید و سعی کنید به یک کلینیک کاشت مو خوب مراجعه کنید تا نتایجی که خواهان آن هستید را بدست اورید.

کد خبر: ۱۹۴٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha