۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
دسته بندی بخشنامه‌های گمرکی برای شناسایی چالش‌های آنها

دسته بندی بخشنامه‌های گمرکی برای شناسایی چالش‌های آنها

مدیرکل دفتر مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت گفت: همه بخشنامه‌های گمرکی مانع نیستند بلکه تعدادی از آنها تسهیل گر هستند. باید بخشنامه‌های گمرکی دسته بندی شوند تا چالش و ضعف‌هایشان برطرف شود.

به گزارش بازار، نرگس باقری زمردی مدیر کل مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت در مصاحبه با تحریریه تجارت خارجی گفت: بیشتر بخشنامه‌ها بعد از افزایش تحریم هادر سال ۹۷ برای مدیریت ارز و تامین کالاهای اساسی صادر شده اند.

باقری زمردی افزود: همه بخشنامه‌های گمرکی مانع نیستند بلکه تعدادی از آن‌ها تسهیل گر هستند. باید بخشنامه‌های گمرکی دسته بندی شوند تا چالش و ضعف‌های آن‌ها برطرف شود.

وی در ادامه گفت: خیلی از بخشنامه‌ها پایه شان یک بخشنامه است و بخشنامه‌های بعدی برای برطرف کردن ابهام و توسعه بخشنامه‌های اولیه صادر می شود.

مدیر کل مقررات و قوانین سازمان توسعه تجارت گفت: از سال ۹۷ مصوباتی برای صادرات داشتیم که فراقانونی بود، ولی در حال حاضر ممنوعیت صادرات بر اساس قانونی است. بیشترین بخشنامه‌ها برای واردات است و تقریبا برای عوارض صادراتی بخشنامه خاصی نداریم، بجز در صادرات محصولات کشاورزی و معدنی.

باقری زمردی در ادامه با اشاره به راه حل برطرف کردن تعدد بخشنامه‌ها گفت: بهترین راه حل برای برطرف کردن تعدد بخشنامه‌ها این است که مصوبات و قوانین قبل از اینکه صادر شود مورد کارشناسی و تحقیق قرار گیرند.

کد خبر: ۱۹۴٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha