۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
پنج طرح پژوهشی دانشگاه گلستان به مرحله تولید رسید
معاون پژوهشی دانشگاه گلستان:

پنج طرح پژوهشی دانشگاه گلستان به مرحله تولید رسید

گرگان- فرخ زاد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان به حمایت از طرح های پژوهشی تاکید کرد و گفت: پنج ایده در دانشگاه به مرحله تجاری سازی رسیده است.

محمد فرخ زاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تعداد ۲۹ واحد فناور و دو شرکت دانش بنیان در دانشگاه گلستان در حال فعالیت هستندکه در یک سال گذشته ۲۳ طرح پژوهشی ارتباط با جامعه و صنعت داشتیم که رقم ریالی آن یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان درآمدی بوده که از جانب پژوهش با جامعه و صنعت به دانشگاه گلستان رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان افزود: یک فرایند دانش بنیان همیشه با یک ایده از طریق استاد یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی آغاز می شود که در صورت پرورش به طرح تبدیل می شود و پس از آن به دستاورد تبدیل می شود که سپس به مرحله تجاری سازی می رسد.

وی با بیان این نکته که بسیاری از ایده ها به دلیل عدم حمایت به محصول نمی رسد، افزود: بر این اساس مراکز رشد واحدهای فناور در انشگاه ها به همین منظور شکل گرفته تا محصول به طرح تبدیل شود.

فرخ زاد تصریح کرد: چندین سال است که مراکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه ها شکل گرفته و این مراکز مشورت هایی به صاحبان ایده در جهت تجاری سازی محصول می دهند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان ادامه داد: در مرحله تجاری سازی وام با رقم قابل توجهی به این افراد از طریق صندوق پژوهش و فناوری تخصیص می یابد تا به تولید محصول و تجاری سازی آغاز کنند.

او با بیان اینکه تاکنون در دانشگاه گلستان ایده هایی که به مرحله تولید محصول رسیده داشتیم، گفت: پنج ایده را برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم که یک مورد آن در حال تجاری سازی است.

وی تولید روغن ترانسفورماتور را از جمله این محصولات برشمرد و گفت: این محصول توسط یکی از اعضای هیات علمی در حال تولید است که نیاز مارا به واردات محصول برطرف می کنیم در تلاشیم تا ارتباطمان با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش افزایش دهیم تا این حمایت ها بیشتر شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha