۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
حمل و نقل یکی از بزرگترین چالش‌های صادرات استان سمنان است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حمل و نقل یکی از بزرگترین چالش‌های صادرات استان سمنان است

سمنان- علوی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به موانع پیش روی صادرات در استان، گفت: حمل و نقل یکی از بزرگترین چالش‌های صادرات است.

حمید علوی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به مشکلات حمل و نقل برای واحد های تولیدی به خصوص صادراتی ها در استان سمنان بیان کرد: با وجود مشکلات پیش رو در این مدت کوتاه نمی‌توانیم ناوگان کشور را از فرد محور به شرکت محور تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش شبکه حمل‌ و نقل امروز بار ستانی است، تاکید کرد: با توجه به پیمایش بسیار خوب کامیون‌ها در کشور متأسفانه بارگیری متناسب توسط شبکه ترابری انجام نمی‌پذیرد و این مشکلاتی را برای واحد های تولیدی ما پدید آورده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق سمنان تصریح کرد: بخش ریلی هزینه‌ها حمل‌ونقل را با تراز سنجی و قیاس حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌دهند باید در نظر داشته باشیم زمان رسیدن بار در ناوگان ریلی دو برابر ناوگان جاده‌ای است.

علوی خواستار توجه بیشتر مسئولان به رفع موانع صادرات به خصوص و حمل و نقل شد و گفت: با توجه به ظرفیت های عظیم صادراتی که در استان وجود دارد، برطرف کردن مشکلات حمل و نقل می تواند کمک شایانی به توسعه صادرات غیر نفتی کشور و استان سمنان کند.

کد خبر: ۱۹۴٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha