۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
اعطای تسهیلات نوسازی و تخفبف عوارض ساخت راهکاری دولت برای تسریع نوسازی
عضو هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری مطرح کرد

اعطای تسهیلات نوسازی و تخفبف عوارض ساخت راهکاری دولت برای تسریع نوسازی

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تسهیلات نوسازی با نرخ کمتر از جمله کمک‌های دولت برای تسریع نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس شفیعی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اعطای تسهیلات نوسازی با نرخ کمتر از شورای پول و اعتبار از جمله کمک‌های دولت برای تسریع نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری است و هم‌زمان تخفیف عوارض ساخت از سوی شهرداری در محلات هدف به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

شفیعی مهم‌ترین نقش دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده را تسهیل مقررات برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری دانست.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هم اکنون به‌ازای هر واحد نوسازی شده در کلان‌شهرها ۴۵۰ میلیون، شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون و در دیگر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی ساخت پرداخت می‌شود که متوسط نرخ سود آن بسته به نوع شهرها ۱۱ تا ۱۲ درصد است.

به گفته وی امسال حدود ۳۴ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند که حدود ۱۳ هزار واحد منجر به عقد قرارداد شده و مابقی در شرف انعقاد است.

کد خبر: ۱۹۴٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha