۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کاهش تولیدات صنعتی در چین

کاهش تولیدات صنعتی در چین

بر اساس آمار و ارقامی که نهادهای رسمی منتشر کرده اند نشان می‌دهد تولیدات صنعتی و خرده فروشی در ماه نوامبر در چین پایین‌تر از میزان پیش بینی‌ها بود.

به گزارش بازار، شاخص تولیدات صنعتی و خرده فروشی در ماه نوامبر در چین پایین‌تر از میزان پیش بینی‌ها گزارش شده است. شاخص تولید صنعتی در چین در ماه نوامبر ۲.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که در مقایسه با ماه قبل، پنج درصد کاهش نشان می‌دهد. علت این امر نیز محدودیت‌های مرتبط با همه گیری ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) اعلام شده است که همه فعالیت‌های اقتصادی را در این کشور مختل کرده و بر آن تأثیر گذاشت. از جمله عرصه‌های اقتصادی که بیش از همه در نتیجه این بحران بهداشتی آسیب و زیان دیده است بخش عرضه و تقاضا است.

کارشناسانی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این خصوص جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این بازه زمانی از سال؛ دست کم سه و شش دهم درصد افزایش را برای این شاخص اقتصادی در این ماه پیش بینی کرده بودند.

شاخص خرده فروشی در ماه نوامبر ۵.۹ درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد از ماه مه، زمانی که قرنطینه در شانگ‌های اعمال شد، بوده است. تحلیلگران افت ۳.۷ درصدی را در مقابل کاهش ۰.۵ درصدی در اکتبر پیش بینی کرده بودند.

سرمایه‌گذاری‌های سرمایه ثابت در یازده ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۳ درصد افزایش داشته است. کارشناسانی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این خصوص جویا شده بود پیش بینی کرده بودند که رقم این شاخص در این بازه زمانی از سال؛ دست کم به پنج و شش دهم درصد بود.

رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان از محدودیت‌های مرتبط با همه گیری کرونا، به‌ویژه محدودیت‌های مکرر که به تولید و هزینه‌های مصرف‌کننده ضربه وارد کرده، آسیب دیده است.

کد خبر: ۱۹۴٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      0 0
      به نظرم که اون غلطی که شی جین پینگ کرد واسه دلبریه ... بوده. ولی ایران باید کاری کنه چین بیشتر سرمایه گذاری کنه تو ایران. البته سرمایه گزاری نه اینکه بیاد درو کنه بره. حواسمون باشه از موضع قدرت بیاد نه از موضع نیاز ما.