۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۱
کلیدی برای گشایش صنایع فلزی و معدنی بازار سرمایه
رئیس انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد

کلیدی برای گشایش صنایع فلزی و معدنی بازار سرمایه

تسهیل صادرات یک فرصت طلایی پیش روی زنجیره فولاد خواهد بود تا هم در حجم تولید و فروش زنجیره فولاد تعادل ایجاد شده و هم شرکت‌ها از افزایش نرخ ارز منتفع شوند و هم درآمدهای ارزی کشور افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران در خصوص وضعیت این صنعت بیان کرد: با توجه به کاهش سرانه مصرف فولاد در کشور تحت تاثیر رکود داخلی و عدم اجرای طرح‌های عمرانی، دغدغه سرمایه گذاران بابت احتمال افت سودآوری شرکت ها در زنجیره فولاد تا حدودی منطقی است؛ اما کلید گشایش قفل تسهیل و افزایش صادرات زنجیره فولاد است.

این فعال صنعت سنگ‌آهن اضافه کرد: در صورت حمایت از صادرات و تسهیل موانع پیش روی صنایع برای حضور در بازارهای صادراتی، علاوه بر آنکه ارزآوری حاصل از صادرات محصولات غیر نفتی افزایش یافته و شرایط اقتصادی بهتری خواهیم داشت؛ سودآوری شرکت ها نیز افزایش خواهد داشت. ضمن اینکه نرخ ارز نیز اخیرا افزایش داشته و در صورت رونق صادرات زنجیره فولاد، افزایش نرخ ارز نیز اثر مثبت با اهمیتی در رشد سودآوری شرکت‌ها خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت "تسهیل صادرات" یک فرصت طلایی پیش روی زنجیره فولاد خواهد بود تا به مدد رشد درآمدهای حاصل از صادرات، هم در حجم تولید و فروش زنجیره فولاد، تعادل ایجاد شده و نگرانی‌ها بابت کاهش فروش مقداری در داخل کشور برطرف شود و هم شرکت‌ها از افزایش نرخ ارز منتفع شوند و هم درآمدهای ارزی کشور افزایش یابد و تبعات ناشی از تحریم و تنگنای ارزی کمرنگ تر شود.

اکبریان تصریح کرد: با توجه به وضعیت حال حاضر اگر دولت راهکارهای خلاقانه ای در پیش بگیرد که برای یک مقطع ۶ الی ۱۲ ماهه صادرات محصولات فلزی و معدنی رونق بگیرد، هم جریان ورود ارز به کشور تقویت می شود و هم شرکت‌های کوچکتر از فضای رقابتی ناشی از این رکود آسیب نمی‌بینند.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha