۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۴
قطع راه ارتباطی۱۸۰ خانوار روستایی ساوه/ حمل و نقل اضطراری با قایق
بر اثر رانش زمین رخ داد؛

قطع راه ارتباطی۱۸۰ خانوار روستایی ساوه/ حمل و نقل اضطراری با قایق

ساوه- بر اثر رانش زمین در راه بین روستاهای مرق و مرقکان از توابع بخش مرکزی ساوه راه ارتباطی ۱۸۰ خانوار این روستاها قطع و حمل و نقل ضروری با قایق انجام می‌شود.

بازار؛ گروه استان‌ها-  رانش زمین درراه بین روستاهای «مرق» و «مرقکان» از توابع بخش مرکزی ساوه رخ داد، که بر همین اساس خساراتی به جاده وارد و راه ارتباطی دو روستا قطع شده است. 

گاز «مرق» و «مرقکان» به دلیل احتمال انفجار قطع است
فرماندار ساوه در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص علت و چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: براثر رانش زمین به دلیل آهکی بودن این منطقه و عدم استحکام لازم، بخش‌هایی از کوه در این منطقه دچار ریزش شد.

علی میرزایی در خصوص احتمال انفجار گاز به دلیل عبور خط لوله از این منطقه افزود: در این زمینه با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیده که از جمله آن‌ها قطع گاز روستاها است.  

خسارات به راه های مواصلاتی
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ساوه نیز در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: رانش بزرگی در یک مسیر کوهستانی بین دو روستا به نام مرغ و مرقکان رخ‌داده که حدود ۱۸۰ خانوار در این منطقه زندگی می‌کنند و با توجه به اینکه این مسیر کوهستانی از یک تنگه عبور می‌کند و گردنه‌ای که در این تنگه وجود دارد دچار ریزش شده، حجم زیادی از آوار ریزش کرده و این ریزش‌ها در حال ادامه است.

ابراهیم مردانی افزود: دامنه در این منطقه ناپایدار است و به دلیل ناپایداری امکان فعالیت ماشین‌های راهداری و عمرانی فعلاً وجود ندارد و در حال پایش هستیم که به‌محض ایجاد ثبات واریزها تعیین تکلیف شوند و راه مردم روستا بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت ستاد بحران عنوان داشت: تمهیدات لازم برای امدادرسانی به مردم اندیشیده و مقرر شد موقتاً از طریق دریاچه سد ساوه و به‌وسیله قایق حمل‌ونقل‌های ضروری صورت گیرد، همچنین باید گفت طی وقوع این حادثه به ۲۰۰ متر جاده خسارات وارد شده است.  

خسارت مالی و جانی گزارش نشده است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص وقوع این حادثه بیان داشت: به‌محض اطلاع از وضعیت پیگیری و رسیدگی به این مشکل در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی از رانش زمین در منطقه شهرستان ساوه گزارش نشده است.

حمید غیاثی گفت: با پایان رانش اقدامات برای برطرف کردن مشکلات این دو روستا آغاز خواهد شد.

باید دید در روزهای آتی با بررسی بیشتر رانش زمین چقدر خسارت به مردم این منطقه وارد شده است. 

کد خبر: ۱۹٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha