۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
ابلاغ ۳ طرح اقتصادی و معیشتی برای عشایر کشور
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

ابلاغ ۳ طرح اقتصادی و معیشتی برای عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: سه طرح اقتصادی و معیشتی شامل طرح توسعه صنایع دستی و گردشگری، طرح زنجیره تولید گوشت قرمز و طرح کشت و گیاهان دارویی برای عشایر تدوین شده است.

به گزارش بازار، عباس پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد: سه طرح اقتصادی و معیشتی مهم برای عشایر تدوین شده که دستورالعمل آن‌ها به زودی ابلاغ می‌شود.

پاپی زاده با بیان اینکه یکی از این طرح ها، طرح توسعه صنایع دستی و گردشگری عشایر است، گفت: هر کشوری با توجه به هویت بصری فرهنگی خودش معرفی می‌شود از این نظر موضوع صنایع دستی و گردشگری عشایر برای ما دارای اهمیت ویژه‌ای است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: طرح دوم، طرح زنجیره تولید گوشت قرمز و طرح سوم نیز طرح کشت و توسعه گیاهان دارویی در مناطق عشایری است که بعنوان ظرفیت‌هایی ارزشمند در اولویت‌های کاری سازمان امور عشایر قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی سالانه مدیران استانی اجرای مطلوب این سه طرح است و کار ویژه‌ای است که باید با جدیت پیگیری و اجرا شود، گفت: در تامین مالی اجرای این سه طرح نیازمند تعامل با دستگاه‌های مرتبط و همچنین استفاده از اعتبارات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه هستیم که مدیران استانی باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

پاپی زاده با اشاره به ظرفیت برگزاری شوراهای عشایری در استانها، گفت: هیچ کدام از دستگاه‌های استانی چنین شورایی را ندارند لذا ما باید از این ظرفیت برای پاسخگو کردن دستگاه‌های استانی در ارائه خدمات به عشایر استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: نسل جدید عشایر شاید تمایل گذشته را نداشته باشند که در شرایط سخت اقتصادی این شیوه زندگی را ادامه بدهند برهمین اساس سه طرح اقتصادی و معیشتی برای عشایر تدوین شده که دستورالعمل آن‌ها به زودی ابلاغ می‌شود.

کد خبر: ۱۹۴٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha