۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
جوجه ریزی ۲۰ میلیون قطعه کاهش یافت

جوجه ریزی ۲۰ میلیون قطعه کاهش یافت

دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک روزه گفت: در کارگروه برنامه ریزی تولید، مصوب شد میزان جوجه ریزی که تا ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه افزایش یافته به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.

به گزارش بازار، محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک روزه، افزود: بعد از تغییر نرخ ارز، واردات نهاده‌های دامی تقاضا برای خرید مرغ در کشور ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافت که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز آن را تایید می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌ها دامی، ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه در کشور تولید می‌شد، اما اکنون میزان کمتری نیاز کشور را تامین می‌کند.

جوجه ریزی ۲۰ میلیون قطعه کاهش یافتدبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک روزه سپس گفت: بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومان، قرار بود که تنها به مدت ۲ ماه یارانه معوض به صورت نقدی داده شود و بعد از این مدت کارت پروتئین یا بسته‌های حمایتی به مردم داده شود که این امر مصرف مرغ در کشور را کاهش نمی‌داد، اما زیرساخت‌های اجرای این طرح‌ها محقق نشد و یارانه به صورت نقدی ماند.

صدیق پور تصریح کرد: این شرایط باعث شد که تقاضا برای خرید جوجه یک روزه نیز کاهش یافت و با توجه به اینکه جوجه یک روزه را بیشتر از چند ساعت نمی‌شود نگهداری کرد برخی از تولیدکنندگان این محصول از چرخه تولید حذف شدند.

وی اظهار داشت: در مهر ماه امسال نیز مجدد موضوع پرداخت کارت پروتئین برای خرید مرغ مطرح شد، اما این طرح نیز اجرا نشد و تولیدکنندگان دوباره با تولید مازاد مواجه شدند.

دبیر انجمن صنفی جوجه‌های یک روزه، ادامه داد: جلسه کارگروه برنامه ریزی تولید در وزارت جهاد کشاورزی در این ارتباط برگزار و تصمیم گرفته شد میزان جوجه ریزی که تا ۱۳۰ میلیون قطعه در ماه افزایش یافته بود به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی با تشکل‌های مرغداران برای کاهش جوجه ریزی همراهی کرد و ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه را مصوب و تکلیف کرد.

کد خبر: ۱۹۴٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha